bampur11

در پی تنبیه بدنی و مصدومیت دانش‌آموز بمپوری توسط معلمش، رئیس آموزش و پرورش شهر بمپور استعفا داد، مدیر مدرسه تعلیق شد و معلم خاطی به هیئت رسیدگی به تخلفات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان احضار شد.

 به گزارش راه اترک به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، علیرضا نخعی اظهار کرد :با انگیزه صیانت از فداکاری های همه ی معلمان استان که در شرایطی سخت برای آموزش کودکان این مرز و بوم فداکارانه تلاش می کنند با عاملین این حادثه شدیدا برخورد خواهد شد .

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد : تلاش و دلسوزی معلمین استان بر کسی پوشیده نیست و این تلاش تا بدانجا پیش رفته است که معلمان این دیار از بزرگترین سرمایه انسانی که همان بذل جان است نیز دریغ نکرده اند . معلمین شهید حوادث تروریستی و همچنین فداکاری معلم خاشی که برای حفظ جان دانش آموزانش حتی از جان خود گذشت ، نمونه ای از این فداکاری هاست .

وی با اشاره به موارد فوق تاکید کرد : به همین دلیل به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد اقدام غیر تربیتی و نسنجیده یک همکار فرهنگی به حیثیت تلاش های سایر همکاران ما خدشه وارد کند و به همین سبب علاوه بر این معلم خطا کار با مدیر مدرسه ای که چنین اتفاقی در مدرسه ی وی رخ داده نیز با شدت برخورد خواهد شد .

نخعی تصریح کرد : همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس جلسات متعددی با مدیران آموزش و پرورش برگزار می شود و همه توصیه های لازم به همراه بخشنامه های لازم الاجرا به همه ی مدارس فرستاده می شود . به همین علت است که با وجود همه ی این حساسیت ها از چنین خطاهایی به سادگی نمی گذریم .

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت : ما درهر منطقه ای که موضوع تنبیه بدنی در آن اتفاق بیافتد یک نمره منفی برای رئیس آموزش و پرورش آن منطقه لحاظ می کنیم و در صورت تکرار ، ضمن برخورد جدی ، حتی با عزل آن رئیس نیز پیش خواهیم رفت .

وی با اشاره به اینکه به صورت تلفنی با دانش آموز مصدوم و خانواده وی صحبت کرده و در جریان روند درمان وی هستم خاطر نشان کرد : پس از ارزیابی های انجام شده مدیر این مدرسه تعلیق و معلم خاطی نیز به هیئات رسیدگی به تخلفات احضار شده است .

استعفای مدیر آموزش و پرورش بمپور / دامنی : به حرمت افکار عمومی استعفا می دهم

گفتنی است در پی این رویداد " فریدون دامنی"  رئیس آموزش و پرورش منطقه بمپور نیز از سمت خود استعفا کرد . در بخشی از متن استعفای وی خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان آمده است :

" با سلام و احترام و تشکر از عنایات حضرتعالی با توجه به تنبیه بدنی دانش آموز در حوزه مسؤلیت اینجانب و نظر به حساسیت موضوع و اینکه شاید قصوری از طرف اینجانب در امر نظارت و توجیه زیر مجموعه صورت گرفته باشد به احترام دانش آموز عزیز و خانواده اش و همچنین به حرمت افکار عمومی که به حق در این قضیه جریحه دار گردیده استعفای خویش را از مسؤلیت آموزش و پرورش بمپور تقدیم میدارد. باشد که دیگر شاهد اینگونه حوادث در مجموعه دستگاه مقدس تعلیم و تربیت نباشیم ان شالله."

شایان ذکر است همینک مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه جمعی از مسئولان آموزش و پرورش به منظوردیدار ، تفقد ، دلجویی  و اطلاع از روند درمان با خانواده ی دانش آموز مصدوم به بمپور سفرکرده اند .

قیصر قادری دانش‌آموز پایه پنجم دبستان ادیب روستای خیرآباد منطقه بمپور است که توسط معلمش مورد تنبیه بدنی قرارگرفته و همینک در بیمارستان ایران شهرستان ایرانشهر تحت درمان قرار گرفته است .


 

در شهرستان کلاله نیز یک معلم 5 دانش آموز مدرسه را مورد تنبیه بدنی شدید قرار داد.

آخرین وضعیت پرونده ضرب و شتم 5 دانش آموز کلاله ای توسط دبیر مدرسه