h7

مسوولان اداره ملی بهداشت چین :علت انتشار ویروس آنفلوآنزای مرغی در چین را مرگ یک هزار خوک در شهر شانگهای و آلوده شدن آب منطقه و استفاده پرندگان از آن احتمال می دهند .

به گزارش اترک به نقل از ایرنا، همچنین مبتلایان به ویروس جدیدˈاچ 7ان 9ˈ که منجر به آنفلوآنزای مرغی می شود در سراسر چین 60 نفر اعلام شد. این آمار روز شنبه این هفته 44 نفر بود.

براساس گزارش های دریافتی، مسوولان بهداشتی شهر شانگهای که منشا این بیماری از آنجا شروع شده سه مورد جدید ابتلا را تایید کردند که آمار این منطقه را به 24 نفر افزایش داده است.

گزارش شده 25 نفر از اعضا خانواده ها که با این سه نفر که همه مسن هستند در تماس بوده اند برای آزمایش به مراکز پزشکی معرفی شده اند.

مسوولان بهداشتی می گویند، ویروس ˈاچ7ان9 ˈ اکنون دراکثر استان های شرق چین تا پکن رخنه کرده است.

دختر هفت ساله ای که در پایتخت چین به آنفلوآنزای مرغی گرفتار شده اکنون در یکی از مراکز پزشکی تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

تازه ترین گمانه زنی ها نیز از علت انتشار ویروس آنفلوآنزای مرغی در چین حاکیست که مرگ یک هزار خوک در شهر شانگهای و آلوده شدن آب منطقه و استفاده پرندگان از آن باعث انتشار ویروس شده است.

در برخی گزارش ها آمده که دامداران لاشه خوک های مرده را در شانگهای به آب انداخته اند و به دنبال آن پرندگان از آن مصرف کرده اند.

با این حال هنوز پزشکان و متخصصان چینی می گویند تاکنون موردی از انتقال ویروس بیماری آنفلوآنزای مرغی از انسان به انسان گزارش نشده است.