safarrusie1

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت:توریست های روس می توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند.

به گزارش اترک، خبرگزاری اسپوتنیک در خبری عنوان کرد که معاون رئیس جمهوری ایران از لغو ویزا برای سفر توریست های روس به ایران خبر داده است.

اسپوتنیک نوشت: « معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک از اتباع کشور روسیه دعوت کرد که بدون ویزا به ایران سفر کنند واظهار داشت در شرایطی که هوای موسکو 20 درجه زیر صفر است گردشگران روس می توانند ظرف چند ساعت با سفر به ایران در سواحل نیلگون خلیج فارس شنا کنند.

دکتر مسعود سلطانی فر گفت: طبق دستور العملی که به هفت فرودگاه بین المللی از جمله امام خمینی تهران — شیراز — تبریز — مشهد — اصفهان ایران ابلاغ شده کلیه توریست های روسیه و 190 کشور جهان می توانند ویزای فرودگاهی 30 روزه دریافت کنند که حتی پس از انقضای مدت این ویزا برای 15 روز دیگر هم قابل تمدید می باشد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ایران در مورد بازگرداندن آثار تاریخی ایران در پسا برجام اظهار داشت: ایران سه پرونده حقوقی رسمی برای بازگرداندن آثار باستانی ایران در محاکم بین المللی داشته که طی دو سال اخیر برای دو پرونده به نفع ایران در این دادگاه ها حکم صادر شده. یکی از آنها پرونده خوروین مربوط به 349 قلم اشیاء عتیقه بوده که یک سال و نیم قبل به ایران بازگشت و دیگری اموال چغامیش بود که به آمریکا رفته بود و پس از صدور حکم به ایران بازگردانده شد.»