والیبال

لیگ جهانی والیبال از فردا با برگزاری نخستین دیدار تیم ایران در تاریخ این رقابتهای مهم پیگیری می شود.

به گزارش اترك به نقل از واحد مركزي خبر :هفته نخست بیست وچهارمین دوره لیگ جهانی والیبال از فردا با برگزاری نخستین دیدار تیم ایران در تاریخ این رقابتهای مهم پیگیری می شود.


به گزارش  واحد مرکزی خبر ،‌ برنامه این رقابت ها به شرح زیر است :

** جمعه 17 خرداد :

* گروه یک :

لهستان - برزیل

فرانسه - بلغارستان

* گروه دو :

روسیه - ایران   در شهر کالنین گراد - ساعت 19:30 به وقت تهران

ایتالیا - آلمان

---------------------

** شنبه 18 خرداد :

* گروه یک :

آمریکا - آرژانتین

* گروه دو :

کوبا - صربستان

روسیه - ایران      در شهر کالنین گراد - ساعت 19:30 به وقت تهران

* گروه سه :

کانادا - پرتغال

کره جنوبی - فنلاند

هلند - ژاپن

-------------------

** یکشنبه 18 خرداد :

* گروه سه :

کانادا - پرتغال

تیم ایران در دور مقدماتی این رقابت ها دوبار در قاهره تیم مصر را شکست داد و سپس دو بار در تهران مقابل تیم ژاپن به برتری رسید تا به همراه تیم هلند مجوز حضور در لیگ جهانی را کسب کند.

لیگ جهانی در سال 1990 با حضور 8 تیم برگزار شد و در سال 1991 ، ده تیم حاضر شدند.از 1992 تا 2000 و نیز سال های 2004 و 2005 ، 12 تیم در این رقابت ها حضور یافتند.اما تعداد تیم ها از 2001 تا 2003 و 2006 تا 2012 ، 16 تیم بود.

از هر گروه سه تیم برتر در رده بندی جهانی 3 مسابقه را در خانه انجام می دهند و 2 بازی دیگر را در خارج از خانه برگزار می کنند.سه تیم دیگر گروه نیز دو مسابقه را در خانه بازی می کنند و سه مسابقه را باید خارج از خانه مسابقه دهند.

مرحله گروهی در 5 هفته برگزار می شود و مرحله نهایی نیز از 16 تا 21 ژوئیه برگزار خواهد شد.

مرحله نهایی با حضور 8 تیم برگزار می شود که بر این اساس 3 تیم برتر گروه های یک و دو به همراه تیم برتر گروه سه و تیم میزبان مسابقات را برگزار می کنند.مرحله نهایی از 17 تا 21 ژوئیه در شهر ماردل پلاتای آرژانتین برگزار خواهد شد.مسابقات در سالن 8000 نفری ایسلاس مالویناس‌(جزایر مالویناس) برگزار خواهد شد.

در لیگ جهانی والیبال علاوه بر برزیل که 9 بار قهرمان شده است ، تیم ایتالیا 8 بار و تیم های روسیه ، بلغارستان ، کوبا ، لهستان ، آمریکا و هلند نیز هر کدام یک بار قهرمان شده اند.

در دوره قبل تیم لهستان با مربیگری آندریا آناستاسی ایتالیایی برای اولین بار قهرمان شد و تیم های آمریکا و کوبا دوم و سوم شدند و تیم بلغارستان نیز چهارم شد.