koshty103

تیم کشتی ابران به خاطر حفظ ارزشهای اسلامی به مقام سوم کشتی جوانان جهان رضایت داد.

به گزارش اترک :در روز دوم این رقابت‌ها تیم ایران توسط یونس سرمستی در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال طلا، عبداله قمی در وزن 120 کیلوگرم صاحب مدال نقره و پیمان یاراحمدی در وزن 66 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد همچنین علیرضا کریمی که شانس مدال طلای این وزن بود در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریف رژیم اشغالگر قدس حاضر به مبارزه نشد و مسئولان رقابت‌ها وی را از مسابقات حذف کردند. دیروز نیز تیم ایران توسط  مصطفی قیاسی در وزن 74 کیلوگرم صاحب مدال برنز شده بود.

بدین ترتیب تیم ایران با کسب 46 امتیاز پس از تیم آذربایجان که 49 امتیاز کسب کرد عنوان سوم را کسب کرد و تیم روسیه نیز با کسب 62 امتیاز قهرمان شد. لازم به ذکر است در صورت عدم حذف کریمی 6 امتیاز وی به امتیازات تیم ایران اضافه می‌شود و تیم ایران عنوان دوم را از آن خود می‌کرد.

بر این اساس نتایج کشتی گیران ایران در روز دوم رقابت‌ها به شرح زیر است:

يونس سرمستي پس از استراحت در دور اول در دور دوم توماس اوگونوفسكي از لهستان را با نتيجه 9- صفر شكست داد .وي در دور دوم با نتيجه 13- 5 روسلان شورخايف از آذربايجان را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. سرمستی در اين مرحله با نتيجه 9 - صفر آرتاك هوانسيان از ارمنستان را شكست داد و به ديدار فينال راه يافت. وي در ديدار پاياني مقابل اسماعيل موسكايف از روسيه در یک کشتی جذاب و دیدنی با نتیجه 12 بر 9 به برتری دست یافت و صاحب گردن آویز طلا شد.

در وزن 66 كيلوگرم پيمان ياراحمدي در دور نخست با نتيجه 8 بر صفر از سد كنستانينيوس گوتسيس از يونان گذشت. وي در دور دوم نيز با نتيجه 5 – صفر آزاماتابي پشناتلوف از روسيه را شكست داد. یاراحمدی در دور بعد 8 – 2 جيسون سيرتيتس از آمريكا را مغلوب كرد و به مرحله نيمه‌نهايي راه يافت. وي در اين مرحله با نتيجه 6 – 3 مقابل داويت بوزياشويلي از گرجستان شكست خورد. یاراحمدی در دیدار رده بندی مقابل نوبویوشی تاکوجیما از ژاپن با نتیجه 8 بر 5 به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 84 كيلوگرم عليرضا كريمي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 8 بر صفر گرگلي گويريتس از مجارستان را شكست داد. وي در دور سوم به با نتيجه 9 -2  لوان گوگريچياني از گرجستان را شكست داد اما در مرحله نيمه نهايي با توجه به حضور نماينده رژيم صهيونيستي جوانمردانه حاضر به مسابقه نشد و شانس مدال را از دست داد. مسئولان برگزاری مسابقات نیز گواهی پزشکی این کشتی گیر جوانمرد را قبول نکردند و وی را از جدول مسابقات حذف کردند این درحالی بود که کریمی می‌توانست 6 امتیاز برای تیم ایران کسب کند.

در وزن 120 كيلوگرم عبداله قمي پس از استراحت در دور اول در دور دوم وون جي كيم از كره جنوبي را با نتيجه 7- صفر شكست داد. وي در دور سوم هملت آبراهاميان از ارمنستان را با نتيجه 7- صفر مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. قمي در مرحله نيمه نهايي علي ماگمد دبيراف از آذربايجان را با نتيجه 4- 1 شكست داد و به ديدار فينال راه يافت. وي در ديدار نهايي مقابل گنو پتريشويلي از گرجستان با نتیجه 7- صفر شکست خورد و صاحب مدال نقره شد./مهر