elmy

سرپرست ISC گفت : تعداد تولیدات علمی کشور که در پایگاه های استنادی جهانی ثبت و نمایه سازی می شود رشد قابل توجهی را در مقایسه با ماه های قبل نشان می دهد.

به گزارش اترک به نقل از واحد مرکزی خبر سرپرست ISC گفت : تا امروز ( برابر با 3 ماه جون 2013) تعداد تولیدات علمی کشور که در پایگاه های استنادی جهانی ثبت و نمایه سازی می شود رشد قابل توجهی را در مقایسه با ماه های قبل نشان می دهد.
رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: تعداد مقالات دانشمندان و پژوهشگران ایران در پایگاه اسکوپوس از اول سال میلادی تاکنون در مدت پنچ ماه به 14 هزار و 228 مقاله بالغ شده که با این رقم ایران در جایگاه 16 تولید علم جهان و رتبه اول منطقه قرار گرفته است.
جعفر مهرداد گفت : در همین بازه زمانی آمار تولیدات علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در پایگاه تامسون رویترز 7 هزار و 834 مقاله است .
بر این اساس ایران در بین 141 کشور تولید کننده علم رتبه 19 را به دست آورده است.
وی افزود : کشورهای آمریکا ، چین ، انگلیس ، آلمان ، ژاپن و فرانسه به عنوان 6 کشور نخست و برتر تولید کننده علم در پایگاه های اسکوپوس و تامسون رویترز به چشم می خورد.
موقعیت کشور ها تقریبا در هر 2 نظام استنادی تثبیت شده است و تنها کشور هند در اسکوپوس در جایگاه 7 و در پایگاه ISI در جایگاه 11 قرار دارد.
کشور ترکیه با تولید 12 هزار و 11 مقاله در اسکوپوس در مقام 18 و در ISI با ثبت 7 هزارو 834
مقاله در جایگاه 19 تولید علم جهان قرار دارد.
سهم تولیدات دانشمندان ایران در نشریات معتبر فارسی مصوب وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ثبت و نمایه سازی شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در همین دوره زمانی 6 هزار و 931 مقاله است.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است . ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و بعد از کشور هلند سومین نظام استنادی جهان را بنیان گذاری کرده‌ است .
دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فنآوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز قرار دارد .