maruf

امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین است.

به نوشته اترک، امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین است و در قرآن به آن تاکید شده و در سیره ی اهل بیت عصمت و طهارت نیز بسیار آمده است.

این واجب دینی آنقدر مهم است که حضرت امام حسین علیه السلام یکی از مهمترین دلایل قیامش به همراه اعضای خانواده و جمع اندک یارانش را امر به معروف و نهی از منکر برمی شمرد.

اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بر کسی پوشیده نیست.

چه شده است برخی از مردم ما را که دین اسلام و واجباتش را با اقدام غیرمسئولانه ی چند فرد خلافکار یکی می دانند و در نهایت آنهایی که بسیاری از اعتقادات را نیز به آن پایبندی ندارند، دم از اعتقادات و شعارهای آن ور آبی می زنند که اعتقاد هم شخصی است و زورکی نیست!

اعتقاد شخصی است ولی این شخصی بودن دلیل بر رعایت نکردن عرف جامعه نیست!

قصد دفاع از اسیدپاش و ماجرای اسیدپاشی را نداریم. چرا که از این ماجرا در سالهای پیش نیز مواردی روی می داده و معلوم نیست این جمعیت تازه از خواب بیدار شده ، آن وقت کجا بودند و چیزی  نمی گفتند و امروز در آستانه ی سالروز قیام کربلا که برگزار کننده ی آن قیام امر به معروف و نهی از منکر را از دلایل اصلی و مهم قیامش برمی شمرد ، به این واجب دینی حمله کرده و ماجرای اسیدپاشی را نشات گرفته از دین می داند!!

نکته ی دیگر از توطئه ی ماجرای اسید پاشی ، همزمانی این ماجرا با در دستور قرار گرفتن قوانین امر به معروف و نهی از منکر است .

این همزمانی ماجرای اسیدپاشی با قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین نزدیکی این ماجرا با ایام قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام نمی تواند بی ارتباط باشد.

ما نیز به عنوان یک رسانه ی اجتماعی و به عنوان یک شهروند مسلمان از مسئولین کشوری تقاضا داریم هرچه سریعتر عامل یا عاملان این ماجرا را شناسایی کرده و به اشد مجازات محکوم نمایند.

البته از مسئولین قضایی تقاضا مندیم که با رسانه های تشویش کننده ی جامعه نیز که قصد تشویش اذهان عمومی و حمله به واجبات دین را دارند برخورد نماید.

همچنین از مجلس به عنوان قوه ی قانونگذاری خواهشمندیم قوانین پشتیبانی کننده ای را در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب نمایند و در این خصوص به قضایای شهادت تعداد زیادی از مومنین که در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت و جانبازی نائل آمدند توجه کنند.

جامی خبرنگار اترک