chaghi-asg1

نتایج یک مطالعه جدید از ارتباط هزاران مورد ابتلا به سرطان در سال با اضافه وزن حکایت دارد.

به گزارش اترک به نقل از واحد مرکزی خبر :‌به نوشته شماره امروز روزنامه گاردین در اینترنت: طبق نتایج یک مطالعه جدید در انگلیس، سالانه  حدود دوازده هزار مورد ابتلا به سرطان در افرادی روی می دهد که دارای اضافه وزن اند.

این مطالعه نشان داد، اضافه وزن با ده نوع سرطان از جمله، سرطان دهانه رحم،‌ پستان و سرطان خون مرتبط است.

قوی ترین ارتباط در سرطان رحم مشاهد شد و اضافه وزن علت چهل و یک درصد ابتلا به این سرطان بود. این ارتباط در مورد سرطانهای کیسه صفرا، کلیه، کبد و روده بزرگ ده درصد یا بیشتر بود.

سرطانها علل متعددی دارند که برخی ژنتیک و برخی زیست محیطی اند. اما محققان مدرسه عالی بهداشت و طب استوایی لندن و موسسه داده شناسی سلامتِ فار به منظور برآوردی دقیق از تعداد واقعی سرطانهایی که با کاهش اضافه وزن در مردم قابل پیشگیری است،  همه عوامل دیگر را مد نظر قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که با از بین بردن اضافه وزن در مردم می توان سالانه در انگلیس مانع از ابتلاء دوازده هزار نفر به این بیماری شد.

تعداد افراد دارای اضافه وزن یا چاق در  انگلیس و سراسر جهان به سرعت رو به افزایش است و ارتباط این مسئله با افزایش ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی- عروقی بخوبی مشخص شده است.

نتایج این تحقیق نشان داد، چنانچه این روند ادامه یابد، می توان انتظار داشت میزان ابتلا به سرطان نیز بطور چشمگیری افزایش یابد.