aragijat3

یک جوان قازانقایه ای صنایع عرقیجات گیاهی را در روستای قازانقایه به راه انداخت.

به گزارش راه اترک، وقتی به خلاقیتها و ابتکارات جوانان بها داده شود، می توان شاهد توسعه، منطقه، استان و حتی کشور بود.

یک جوان خلاق و خوش ذوق ساکن روستای قازانقایه که البته تحصیل کرده نیز می باشد، استعداد و امکانات موجود در منطقه خود را با دید اقتصادی نگاه کرده و از آن برای مطرح کردن منطقه خود استفاده کرده است.

رحمان قزل ، فوق لیسانس گیاهان دارویی دارد و ساکن روستای قازانقایه می باشد.

aragijat3

وی در خصوص رشته تحصیلی خود می گوید:استفاده از گیاهان دارویی یکی از بهترین راهها برای درمان بیماریهای انسان می باشد که کمترین آسیبها را نیز در درمان از خود برجای می گذارد.

این متخصص گیاهان دارویی گفت: گیاهان دارویی منطقه مراوه تپه و به خصوص منطقه قازانقایه جزو سالم ترین گیاهان منطقه از نظر طبیعی بودن و دور بودن از سموم شیمیایی است.

aragijat2

قزل ادامه داد: در منطقه قازانقایه دو نوع زرشک به شکل وحشی می رویند، همچنین زعفران هم در منطقه می شود کاشت.

رحمان قزل گفت: ما در منطقه روی موضوع گرفتن عرقیجات گیاهی ورود کردیم و امروز این عرقیجات با نام عرقیجات قازانقایه تولید می شود.

قزل در خصوص طرحهای دیگری که در دست اقدام دارند گفت: پیگیر کارهایی در خصوص انار و تولیداتی که می توان از انار به دست آورد هم هستیم.

aragijat4

قزل کار تحقیقاتی خود را در دانشگاه هم اسانس گیری از زیره سبز برشمرد و گفت: پروژه تحقیقاتی خودم را در دانشگاه اسانس گیری از زیره سبز که در منطقه کشت هم می شود انتخاب کرده ام.

مسئولین شهری و شهرستانی هم قول همکاری با طرحهای خلاقانه و حتی صنعتی جوانان منطقه داده اند.

اسماعیل تاجی قره جه، فرماندار مراوه تپه در خصوص حمایت از طرحهای صنعتی به خبرنگار راه اترک گفت: ما از طرحهای صنعتی حمایت می کنیم و بارها هم عنوان کرده ایم که زمین در شهرک صنعتی را با کمترین قیمت در منطقه یعنی متری 7 هزار تومان در اختیار فعالان اقتصادی منطقه قرار می دهیم.

تاجی ادامه داد: در ضمن وام تعلق گرفته به طرحهای اقتصادی در منطقه سود ندارد و به عبارتی سود صفر درصد دارند و حتی 25 درصد از آن بلاعوض می باشد.

شهرستان مراوه تپه در استان گلستان قرار دارد و شهرک صنعتی آن در نزدیکی روستای چناران دارای برق و آب بوده و گاز نیز به منطقه آمده است.

انتهای پیام/ رضا جامی