ahlaasal1

نوجوانان مسلمان ایرانی در دفاع مقدس از حضرت قاسم 13 ساله الگوگیری نمودند و حماسه آفریدند.

به گزارش راه اترک، نوجوانان مراوه ای در مراسم احلی من العسل که به یاد نوجوان 13 ساله دشت کربلا برگزار شده بود، حضور یافتند.

این مراسم در دبیرستان حضرت امام خمینی رحمه الله علیه شهر مراوه تپه و با حضور دانش آموزان و مسئولین شهری و شهرستانی برگزار گردید.

ahlaasal2

حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه در این مراسم گفت: برگزاری مراسم‌های مذهبی برای دانش‌آموزان این فرصت را ایجاد می‌کند تا بتوانیم نوجوانان را با فرهنگ اسلامی آشنا کنیم و در تربیت دینی و اسلامی آنان گامی مثبت برداریم.

ahlaasal1


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه  افزود: وسعت دید نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت (ع) و سطح نگرش آنان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام الهی باشد، از عسل شیرین‌تر است.
وی هدف از برگزاری همایش احلی من العسل را شناخت نوجوانان با شخصیت افرادی همچون  حضرت قاسم (ع ) برشمرده و آن را بسیار مفید و موثر دانست و تصریح کرد : شخصیت حضرت قاسم(ع)الگوی ادب برای نوجوانان و جوانان است و نوجوانان ما باید اخلاق و ادب حضرت قاسم را (ع) را در زندگی خود مورد توجه قرار داده و در مجالس ماه محرم از شخصیت آن درس بگیرند.
وی در پایان با اشاره به نوجوانان خط شکن 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد : این الگوهای تحول ساز در تاریخ اسلام، عامل تربیت و تعالی جوانان ما در8 سال دفاع مقدس شدند و با تأسی از این شهدا حماسه های دیگری از جنس تاریخ کربلا در هشت سال دفاع مقدس در اذهان دنیا تکرار و خلق کردند .

انتهای پیام/جامی