shamegarib

امشب، دژخیمان یزیدی، یادگاران حسین بن علی علیه السلام را به بند می کشند و به اسارت می برند.

به گزارش راه اترک، بعد از به شهادت رساندن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، دژخیمان یزیدی وقتی دیدند که دیگر یاری برای حسین بن علی علیه السلام باقی نمانده است، بر روی پیکر شهدا، اسب تاختند و بر این کار خود افتخار می کردند.

برخی به سراغ جمع کردن غنائم آمدند و این در حالی بود که سپاه حسین بن علی علیه اسلام با سپاه یزید، فرق داشت و چیزی را عاید دژخیمان نکرد و این جلادن ظالم بعد از دست خالی ماندن از غنایم، به سراغ دختران خردسال کاروان آمدند و گوشواره از گوش آنها می کندند و خیمه ها را آتش می زدند و به دیگران هم می گفتند که این کار را آنها انجام داده اند تا افتخار این جنایات به نام کسی دیگر ثبت نشود.

از آن سو، غریبان کاروان امام حسین علیه السلام ، شب غریبانه ای را پشت سر می گذراندند، دیگر نه عمویی بود که برای آنها آب بیاورد و نه پدری که دست نوازش بر سر یتیمان کاروان بکشد.

دیگر برادری نیست که وقتی خواهر می خواهد روی شتر بنشیند ، دست خواهر را بگیرد و وقتی می خواهد به پایین بیاید، زانو خم کند.

شب تاریک است و غریبان کاروان امام را بی بی زینب سلام الله علیها، دور هم جمع کرده تا در تاریکی شب کسی گم نشود ، چرا که به برادر قول داده مواظب یتیمان باشد.

خدایا مثل امشبی چقدر مظلوم بودند یتیمان امام حسین علیه السلام.

shamegarib

 

shamegarib

 

shamegarib3

عکس: حجت کرمانی