KARGAH1

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه گفت: فرزند پروری یک روش موثر و یک عامل محافظ قدرتمند از فرزند ما در برابر خطرات از جمله اعتیاد است.

 به گزارش راه اترک، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه برگزار گردید.

حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی در این کارگاه گفت: خانواده سالم و خوب در تامین سلامت خانواده با به کارگیری روش ها و مهارت های لازم و موثر نقش مهمی دارد بعبارت دیگر ، سبک مناسب و مهم فرزندپروری در بزرگ کردن فرزندان نقشی اساسی و مهمی دارد . درست است که عوامل مختلفی از جمله ژنتیک ،  خود فرد ( به قول آدلر: منِ خلاقه ) و محیطی در شکل گیری ویژگی ها و تکامل فرزند نقش دارند ، اما فرایند های خانوادگی هم حائز اهمیت است .

KARGAH3

کارشناس مسائل دینی و مذهبی اظهار داشت :  پژوهش ها نشان می دهد که فرزند پروری یک روش موثر و یک عامل محافظ قدرتمند از فرزند ما در برابر خطرات از جمله اعتیاد است . خانواده ها می توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون گزاری مناسب ونظارت بر زندگی فرزندانشان آنان را از بسیاری رفتارهای مشکل ساز و پر خطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه تصریح نمود : طبق نظریه دانشمندان و روانشناسان ، یک محیط خانوادگی خوب ، باید محیط خانوادگی با ثبات، روابط آمیخته با حمایت عاطفی و روانی ، عقاید و اخلاق در خانواده ، همبستگی خانوادگی و مهارت های ارتباط ، مهارت حل مسئله و مقابله با شرایط بد و استرس باشد . باید توجه داشت که همچنان که روابط خانوادگی مناسب می تواند یک عامل محافظ قوی محسوب گردد، برخی ویژگی های خانواده هم می تواند عامل یا عوامل خطری تاثیر گذار محسوب شود از جمله ؛ برخورد نامناسب با رفتارهای فرزندان ، مقررات خشن و بی ثبات و نبود موقعیت های یادگیری مهارت های اجتماعی می تواند به مشکلات اجتماعی، روانشناختی وتحصیلی درکودکان و نوجوانان بیانجامد . بطور کلی محیط آشفته و بی ساختار زندگی خانوادگی عامل خطر عمده ای برای مصرف مواد محسوب می شود .

در این کارگاه، ستوان یکم، یاری، کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص آشنایی با انواع مواد مخدر و آسیب های آن ، گفت : مواد مخدر به آن دسته از ترکیبات شیمیایی گفته می‌شود که مصرف آنها باعث دگرگونی در سطح هوشیاری و عملکرد مغز می شود بعبارت دیگر ، اعتیاد نوعی بیماری مغزی مزمن ، پیشرونده و عود کننده است که باعث می‌شود با وجود پی آمدهای ناگوار مصرف مواد ، فرد معتاد باز هم برای به دست آوردن یا مصرف مواد مخدر ، خود را به هر دری بزند .

KARGAH2

یاری افزود : انواع مواد مخدر شامل سستی زا ، توهم زا ، توان افزا است .

کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه یکی از بدترین انواع مواد مخدر کراک است ، تصریح نمود : کراک خطرناک‌ترین نوع ماده اعتیادآوری است که به حدی وابستگی‌آور است که یک بار مصرف آن، فرد را معتاد می‌کند . در حقیقت کراک نوعی کوکائین شیمیایی است . بعبارت دیگر يك ماده اسيدي قدرتمند مي باشد که در تهيه آن ، اسيدهايي همچون آمونياك و اسيدهاي دست ساز ديگر و قرص هاي روان گردان ، معجون مخرب و ويرانگري بوجود می آید كه ديگر نمي توان نام ماده مخدر به آن اطلاق كرد و بهتر است در يك كلمه آن را ماده مخرب ناميد .

ستوان یکم یاری کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پایان با بیان توصیه های پیشگیرانه خود به خانواده ها ، جوانان و نوجوانان ، تاکید نمود : برای پیشگیری باید موارد ذیل را رعایت کرد : خطرات و عوارض مصرف مواد اعتیاد‏آور را خوب بشناسیم ، به هر كس كه به ما ، مواد تعارف كرد محكم و قاطع بگوییم نه ، اینكه ما بتوانیم به دوست خودمون نه بگوییم خودش یك هنر است . افراد خوش فكر هر تعارفى كه مخالف سلامتى آنها باشد به راحتى رد مى‌كنند ، مواد مخدر را حتى یك بار هم امتحان نكنیم ، یادمان باشد كه كشیدن سیگار مقدمه ا‏ی براى به اسارت افتادن در چنگال اعتیاد به موادمخدر ، از رفت و آمد در مكان‏هاى آلوده و دوستى با افراد مشكوك پرهیز كنیم ،  مواد اعتیاد آور سم كشنده ا‏ی است كه اثراتش به تدریج ظاهر می‏شود و در اعتقادات و پایبندى مذهبى خودمان را تقویت كنیم .

KARGAH1

انتهای پیام/م