خانه قرآنی 1

اولین خانه قرآنی ویژه خواهران شهرستان مراوه تپه مراحل پایانی ساخت خود را پشت سر می گذراند.

به گزارش راه اترک، وضعیت امروز جامعه ما و به خصوص رواج فرهنگ غربی و مدگرایی غیراسلامی موجب شد به دنبال علوم دینی و قرآنی بروم.

اینها صحبتهای حمیده پهلوان زاده سرپرست اولین خانه قرآنی مختص خواهران در شهرستان مراوه تپه می باشد.

خانم پهلوان زاده که علاقه ی زیادی به یادگیری قرآن و احکام اسلامی داشته ادامه تحصیلش را به حوزه وارد می شود و بعد از 7 سال مطالعه در علوم دینی و اسلامی به توصیه مدرسینش به منطقه خودش می آید.

khanegora5

خانم پهلوان زاده در همین خصوص می گوید: با توجه به حدیثی که روایت شده که زکات علم ، نشر آن است، خواستم آنچه را آموخته ام به دیگران آموزش دهم به همین خاطر ابتدا در خانه خودمان آموزش را شروع کردم و این کار را با بچه ها و همچنین زنان و دختران روستا آغاز کردم.

khanegora6

پهلوان زاده ادامه داد: من کارم را با تمام وجود و اعتقاد شروع کردم و از خداوند در این راه کمک خواستم و به شکر خدا کار آموزش ما خیلی زود در منطقه و حتی خارج از منطقه مطرح شد.

با توجه به این که تنها خانه قرآنی در شهرستان مراوه تپه بودیم، از جاهای مختلفی مثل کرند از توابع گنبد و گچی سو از توابع کلاله و ... با ما تماس گرفتند و تقاضای آموزش داشتند .

ما هم اکنون 17 کودک را در حال آموزش قرآن داریم و 12 خانم نیز به کلاسهای ما جهت یادگیری قرآن و مسائل دینی می آیند.

khanegora12

 

khanegora14

وی در خصوص شیوه آموزش در این روزها که مدارس باز شده اند گفت: ما در این روزها که مدارس باز شدند، برای بچه ها بعد از آمدن آنها از مدرسه آموزش می دهیم و موقعی که بچه ها در مدرسه هستند، خانمها به کلاسهای آموزش می آیند.

پهلوان زاده گفت: به شکرانه خدا و آموزشهای قرآنی داده شده در این دوره ها، حتی زنان مسن و بی سواد هم توانسته اند قرآن را بیاموزند.

پهلوان زاده مشکل کار خود را چنین بیان داشت: ما در روستای کنت یری ساکن هستیم و فضای لازم را برای آموزشها نداشتم. با تشویق پدر و مادرم بعد از مدتی تصمیم گرفتیم یک فضایی را در روستا تدارک ببینیم که دختران بتوانند به راحتی در آن علوم دینی را آموزش ببینند و البته محلی هم برای استراحت داشته باشند.

khanegora7

 

khanegora8

 

khanegora9

 

khanegora15

 

khanegora4

 

خانه قرآنی 1

 

khanegora2

به همین خاطر با کمک پدر و مادر و حتی فروش طلاهایی که داشتم توانستیم فضایی را به نام خانه قرآن در کنار مسجد روستای کنت یری بسازیم.

در این کار خیلی ها به صورت صلواتی و جهت رضای خدا در کارهای ساخت این خانه قرآنی کمک کردند ولی هم اکنون برخی از کارهای ساخت آن باقی مانده است.

خانم پهلوان زاده در خصوص نام این خانه ی قرآنی هم گفت: نام این خانه قرآنی را همنام دختر گرامی حضرت رسول اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم یعنی خانه قرآنی حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها انتخاب کرده ایم.

خانه قرآنی

منصور آخوند پهلوان زاده در همین خصوص گفت: شرکت در کارهای خیریه مورد رضایت خدا و رسولش است و ما منتظر کمکهای مردمی در ادامه ساخت این خانه قرآنی هستیم.

علاقه مندان به علوم دینی و کسانی که دستی در امور خیریه دارند می توانند در مراحل ساخت این خانه قرآنی چه به صورت غیرنقدی از قبیل مصالح ساختمانی و چه از نظر مادی کمک کنند.

khanegora13

هم اکنون نمای بیرونی، برخی از کارهای داخلی، ساخت سرویسهای بهداشتی ، محوطه سازی ... این خانه قرآنی باقی مانده است.

منصور آخوند پهلوان زاده گفت: ما مجوز ساخت دو طبقه را برای این خانه قرآنی گرفته ایم و ان شاء الله با مشارکت خیرین می توان شاهد بود که دختران و زنان شهرستان ما بتوانند قرآن و علوم دینی را در فضای قرآنی آموزش ببینند.

مردم مومن و مسلمان می توانند کمکهای نقدی خود را به شماره کارت 6104337921897128 به نام پهلوان زاده واریز نمایند.

خداوند همه را در ثواب ساخت این خانه قرآنی سهیم گرداند.

انتهای پیام/جامی