پژوهش سرای جابربن حیان

پژوهش سرای جابربن حیان مراوه تپه در خدمت دانش پژوهان و علاقه مندان و صاحبان ایده های نو می باشد.

به گزارش راه اترک، نبود امکانات تحقیق و پژوهش در مناطق محروم، معمولا باعث از بین رفتن استعدادهای بالقوه دانش آموزان با هوش و نخبه در این مناطق می شود.

احداث و توسعه پژوهش سراها در مناطق محروم راهی است که موجب شناسایی و تقویت این استعدادها و هدایت آنها برای ساخت آینده ای پر از پیشرفت و توسعه خواهد شد.

pazhuhesh1

پژوهش سرای جابربن حیان شهرستان مراوه تپه در سال 1393 تاسیس شده است.

توی مراد کوسه غراوی ، مدیر پژوهش سرای جابربن حیان در گفتگو با خبرنگار راه اترک گفت: از زمان تاسیس پژوهش سرا تمام هم و غم خود را بر این داشتیم تا امکانات این مرکز را توسعه داده و هم اکنون این مرکز دارای آزمایشگاه، کتابخانه ، کارگاه و سالن مطالعه و ... می باشد.

پژوهش سرای جابربن حیان

غراوی در خصوص موفقیتهای مختلفی که این پژوهش سرا تا کنون داشته نیز گفت: موفقیت دانش آموزان این پژوهش سرا در مسابقات ادبی، کسب مقام سومی در مسابقات نجات تخم مرغ ، کسب مقام برتر در مسابقات مقاله نویسی و ... از جمله افتخارات این پژوهش سرا می باشد.

pazhuhesh8

pazhuhesh4

وی در خصوص بستر سازی برای موفقیتهای علمی دانش آموزان هم گفت: با هماهنگی های انجام شده ، ترتیبی اختصاص دادیم که دانش آموزان فضایی را در پژوهش سرا داشته باشند برای رفع اشکالات درسی و استفاده از کتب تست و ... که استفاده از کلاسهای رفع اشکال شکل گرفته موجب شد، دو نفر از دانش آموزانی که در این مرکز حضور داشتند در کنکور امسال رتبه های خیلی خوبی را به دست آورند.

پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان شهرستان مرزی مراوه تپه آمادگی دارد که دانش آموزان از فضای ایجاد شده در آن، طرحها و ایده های خود را از مرحله تصور به مرحله واقعی برساند.

این مرکز در خیابان شهید ایوب حاجلی دوجی نرسیده به چهار راهی که به سمت مرکز فنی و حرفه ای شهرستان می رود ، قرار دارد.

انتهای پیام/ جامی