MAHDYFATF1

مهدی محمدی کارشناس میائل سیاسی کشور در خصوص FATF می گوید: تحريم دشمنان امريكا توسط بانك هاي داخلي يك ادعا نيست بلكه يك فاجعه در حال اجراست.

به گزارش راه اترک، مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی در خصوص واقعیتهای FATF می نویسد: دروغ گويي در حال تبديل به بي شرمي و رذالت است:
١- امضاي برنامه اقدام با FATF هيچ ربطي به قانون داخلي مصوب اسفند ٩٤ درباره مبارزه با پولشويي و تاييد آن توسط شوراي نگهبان ندارد. در واقع سوال اين است كه چرا دولت به جاي اينكه همين قانون داخلي را - كه قانون بسيار خوبي است- اجرا كند، با دشمن پنهاني زد و بند كرده است؟ و به چه حقي تعهد داده قانون داخلي را تغيير خواهد داد؟
٢- پس از حدود يك ماه بحث در اين باره، دولت هنوز حاضر نيست متن برنامه اقدام محرمانه تفاهم شده با FATF را منتشر كند. يا خودشان اين كار را بكنند يا به منتقدان امان بدهند تا آن وقت روشن شود چه كساني تعهد داده اند حاج قاسم، حزب الله و مقاومت را داخل در تعريف تروريسم قلمداد كنند؟
٣- همچنان به مردم نمي گويند توافق با FATF كامل هم كه اجرا شود باز مشكلات بانكي ناشي از متن برجام حل نخواهد شد چرا كه اين مشكلات مربوط به تحريم هاي باقي مانده و فشار خزانه داري امريكاست.
٤- مثل روز روشن است كه تضمين اجراي استانداردهاي FATF مبتني بر خوداظهاري نيست و روشي براي "بازرسي و راستي آزمايي" از طريق "تضمين مبادله و به اشتراك گذاري اطلاعات" وجود دارد. به مردم نمي گويند به اين شكل چه حجم و اطلاعات از كشور خارج مي شود و تبعات آن چيست؟
٥- تحريم دشمنان امريكا توسط بانك هاي داخلي يك ادعا نيست بلكه يك فاجعه در حال اجراست. اگر نبود، دليلي نداشت آقاي سيف نامه بزند و بگويد "متوقفش كنيد"؛ كه البته نكرده اند!
و حرف آخر همان است كه رسانه ها نوشته اند ظاهرا هلگا اشميت معاون موگريني به ظريف گفته است: "شما مطمئنيد مي خواهيد اين توافق را اجرا كنيد!؟"