teraktor1

تراکتورهای خارجی، جای تراکتورهای تولید داخل را می گیرند.

به گزارش راه اترک، یکی از شاخصه های توسعه، افزایش تولید ملی، ایجاد اشتغال پایدار و در نتیجه، فراهم شدن رفاه اجتماعی برای مردم است.

دولت اعتدال با شعار برطرف کردن مشکلات مردم در مدت 100 روز بر سر کار آمد و این در حالی بود که تمام تحریمها را هم می دانست .

کشور جمهوری اسلامی یک کشور کشاورزی است و بر همین اساس از سالها قبل برخی از صنایع کشور به امر ساخت تجهیزات مرتبط با کشاورزی اختصاص یافتند.

ایجاد کارخانه های صنایع کشاورزی مانند کارخانه تراکتورسازی ایران در تبریز، تراکتورسازی سیرجان و ... نمونه هایی از صنایعی ایجاد شده در کشور بوده اند.

در همین راستا چند سالی خبر مطرح شدن ساخت کارخانه تراکتورسازی در شرق گلستان هم مطرح شد و حتی کلنگ ساخت آن نیز بر زمین زده شد ولی ...

با شروع دولت یازدهم اما از یک طرف، این امر رو به فراموشی سپرده شد و از طرف دیگر، راه ورود ساخته های کشاورزی کشورهای خارجی به ایران به راحتی باز شد و مسلما در این بده بستان پول و تولیدات، این صنعت گر داخلی است که ضرر کرد و شاید این ضرر به گونه ای بود که دیگر کمر راست نکرد.

آری امروزه آنقدر که شما تولیدات صنعتی کشاورزی خارجی را می بینید ، تولیدات داخلی کمتر مشاهده می شود .

یکی از این نمونه های تولیدات وارداتی که در سال 1394 وارد کشور شد و توانست در کوتاهترین زمان سراسر کشور را در بر بگیرد، تولیدات تراکتور سازی مربوط به کشور چک می باشد.

به نا به اطلاعاتی که در رسانه های رسمی و مجازی منتشر شده در کشور منتشر شده است، امروزه تولیدات محصولات کشاورزی این کشور، سراسر کشور را فراگرفته است.

امیدواریم مسئولین دولت تدبیر و امید، در آخرین ماههای دولت، کاری کنند که چشم و دستشان به دست جوانان و صنعت گران داخلی باشد نه فقط به چشم و دست صنعت گر خارجی.

انتهای پیام/جامی