mofty

مفتی سوریه: کشور ما به دلیل وحدت کلمه و مقاومت مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش اترک به نقل از دانا به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، احمد بدر الدین تاکید کرد: سوریه به منظور وحدت کلمه و ایستادگی اش می جنگد و به خاطر این مجازات می شود که از حضور در جنگ عراق خودداری کرد و عامل وحدت لبنان بود.
 
مفتی کل سوریه بیان کرد: حرف حق با مرگ صاحب آن نمی میرد اما حرف دروغ با از بین رفتن صاحب آن از بین می رود. تاریخ به خوبی باید مورد مطالعه قرار گیرد تا از آن برای ساختن آینده استفاده شود.
 
وی که در جمع اصحاب رسانه از جمله عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه سخن می گفت افزود: رسانه ها نباید به طور شتابزده عمل کنند و قبل از خبر رسانی از آن اطمینان کامل حاصل کنند زیرا رسانه ها تاثیر فراوانی در حال حاضر ایفا می کنند.
 
وی بیان کرد: رسانه ها هم اکنون نیاز به تولد جدیدی دارند و باید از تعصب دوری کنند و به تعدد مذهبی و روشنفکری روی آورند. رسانه های ملی خط دفاع اول از کشور و ارائه چهره واقعی از آن به جهانیان در مقابل تلاش ها فتنه افکنانه هستند.
 
بدر الدین حسون ضمن تاکید بر ضرورت پایداری اقتصادی از اقدامات علیه رسانه های سوری انتقاد کرد.
 
وی افزود: اسلام واقعی و میانه رو باید در مدارس آموزش داده شود زیرا ماموریت اسلامی واقعی گشودن قلب ها و روشن کردن عقول است و باید افراد لایق در منابر دینی و رسانه ای حضور داشته باشند زیرا تاثیرات آنها زیاد و  حساس است.
 
مفتی کل سوریه در ادامه بیان کرد: هدف از تهاجم رسانه ای غربی ها علیه ملت های خود و به ویژه سوریه را دور کردن آنها از واقعیت و سوق دادن افکار عمومی در راستای سیاست های جهانی آنها است.