melal

ساختمان سازمان ملل هدیه است یا اجاره ای است ؟

به نوشته ی اترک :‌یکی از مواردی که بعد از جنگ جهانی مصوبه ی تاسیس گرفت ، ایجاد سازمانی جهانی بود که کشورهای جهان عضو آن باشند و این سازمان مدافع کشورهای دیگر باشد و تقریبا به ظاهر قرار بوده که نقش ریش سفیدهای قدیمی را اجرا کند.

اما آنچه از شواهد و قرائن تشکیل این سازمان از قبل و بعد تاسیس بر می آید حکایت از برنامه ای برای ثبات در منافع کشورهایی نظیر آمریکا ، انگلیس و به خصوص رژیم صهیونیستی بوده و هر از چند گاهی هم کشورهایی نظیر فرانسه ،اسپانیا و ... نیز که بعدها در جریان امور تشکیل این سازمان قرار گرفته بودند خواستار برخورداری از این منافع شدند .

برای نمونه ورود بدون اجازه فرانسه به کشور مالی و حمله به آن کشور بدون مخالفت سازمان ملل و ...

لازم به ذکر است که ایران ما نیز جزو اولین کشورهایی بوده که به عضویت این سازمان بین المللی درآمده اما هیچ وقت به هیچ حقی همچون حق وتو و ... نرسیده است .

ساختمان این سازمان نیز آنچه در خبرهاست بدون پرداخت بهایی در اختیار سازمان ملل از سوی ایالات متحده قرار گرفته است اما تا برای کشور آمریکا این بذل و بخشش منفعتی نداشته بوده ،‌ایالات متحده به هیچ عنوان دست به همچین اقدامی نمی زده است .

در ضمن برخی از خبرها حاکی از آن دارد که زمین این ساختمان به عده ای از یهودیان صهیونیست تعلق داشته و این ادعا نیز بدون سند نیست چرا که علی رغم عدم عضویت این رژیم در قراردادها و پیمانهای بین المللی مثلا ضد داشتن بمب اتمی ،‌استفاده از بمبهای شیمیایی و میکروبی ، محیط زیستی و ... این رژیم از سوی این سازمان هیچ وقت بازخواست جدی نشده است و هر وقت هم حرفی زده شده ، این رژیم آن را به باد استحضاء‌ گرفته است .

چرا با این همه دلایل و برای شفافیت اذهان ملتهای جهان ،‌جا و مکان این سازمان بین المللی به جای دیگری منتقل نمی شود ؟

جامی خبرنگار اترک