RUHANY

خطاب احمدی نژاد به عوامل فتنه ی 88 به عنوان خس و خاشاک بد است یا خطاب روحانی به کسانی که به او رای نداده اند ؟

به نوشته ی اترک : احمدی نژاد در سخنان خود بعد از حوادث 88 و حادثه ی روز عاشورا ، به برهم زنندگان و توهین کنندگان به اسلام و ارزشهای دینی و اسلامی که تعدادشان نیز مشخص بود ،‌لقب خس و خاشاک داد که این لقب از سوی برخی افراد و گروهها مثل چماق بر سر دولت دهم کوبیده شد .

اما اینک و در دولت تدبیر و امید که اعتدال و اعتدال گرایی شعار اصلی این دولت است ، شنیدن مطالبی سخیف و دور از شان مردم کشورمان بسیار تعجب برانگیز است .

آقای روحانی در سخنان خود در معرفی وزیر پیشنهادی اش به مجلس گفت :‌«مردم در 24 خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرایی، تک‌رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر رای ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رای دادند.»

این سخن رئیس جمهوری به چه معنا است ؟ یک معنا آن است که افرادی که به ایشان رای نداده اند ، طرفلدار تفریط ،‌خشونت، خودرایی، تک‌رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر هستند .

معنای دوم این است که مردمی که طی دو دوره به اصولگرایی رای دادند ؛ طرفلدار تفریط ،‌خشونت، خودرایی، تک‌رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر هستند .

این درحالی است که خود ایشان اگر 250 هزار رای کمتر می آورد ،‌نیم توانست رئیس جمهور کشور شود !

چگونه است که ایشان که نماد تدبیر و امید هستند مردمی را که به ایشان رای نداده اند، مردمی را که در هموطن بودن و هم دین بودن با او یکی هستند را اینگونه خطاب می کند ؟ امیدواریم که ایشان توضیح قانع کننده ای برای سخنان نامربوط خود داشته باشند .

ج.ر نویسننده ی افتخاری اترک