motalafeh

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در جلسه اخیر حزب موتلفه اسلامی پیشنهاد انحلال حزب را دادم.

به نوشته ی اترک : موتلفه یکی از احزاب قدیمی در کشور با سابقه ای سالم می باشد . این حزب که افرادی همچون شهید نواب صفوی را در پرونده ی خود دارد ،‌امروز به نظر آقای شجونی دیگر آهی در بساط ندارد و راهی به جز تعطیلی برای آن نمانده است .

اما در کنار این حزب ، احزابی هستند که فعالیتهای آنها هر روز به خصوص در دوارنهای خاص ، پررنگ تر شده و آنچنان خرج می کنند که تنها می تواند یک ارگان وابسته به دولت اینگونه خرج کند .

چرا حزب موتلفه اسلامی به این نقطه رسید ؟

یکی از دلایل این رکود را شاید بتوان در نبود برنامه برای نفوذ در نوجوانان و جوانان برشمرد . در حالیکه سایر احزاب برای این اقشار برنامه ریزی کرده و برخی از احزاب که از بیرون هم حمایت می شوند ، برای این اقشار برنامه ریزی های خاص می کنند ، حزب موتلفه به علت همان مسائل مالی نمی تواند به این هدف خود برسد .

البته آنچه مسلم است توجه به این نکته می تواند باشد که بازنگری در طرحهای سالانه ،‌ماهانه و هفتگی حزب و همچنین استفاده از نیروهای جوان در دانشگاها می توانست تحولی را در این راه ایجاد کند .

توجه مادی برخی دولتها به برخی از احزاب در دورانهای گذشته ، دست این احزاب را در برنامه ریزی برای طرحهای نفوذ در نوجوانان و جوانان باز کرده ولی دست بقیه ی احزاب همچون موتلفه که حتی در دوران دولتهای موافقش هم نتوانسته از نظر مادی ساپورت شود ،‌به صورت بسته باقی مانده است .

توجه به ابزار رسانه های مجازی می تواند در مسیر اثرگذاری برای جزب نیرو و توان مالی و معنوی جهت جلوگیری از انحلال حزب موثر باقی بماند .

البته مطرح کردن تعطیلی حزب کاری اشتباه بود . هرچند شاید توجه برخی از گروههای جوان و نوجوان را به خود جلب کند ولی به علت نیروی پیگیر برای جذب و هدایت این افراد در شهرها و شهرستانها ، عملا اتفاق خاصی برای باقی ماندن حزب صورت نمی گیرد .

امیدواریم حزب موتلفه با بازنگری در اساسنامه و توجه به ابزارهای جدید و سالم بتواند در صحنه ی اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور باقی بماند .

رضا .ج دانشجوی رشته ی کارشناسی ارشد برنامه ریزی