neveshtan

آقای سروش محلاتی ، اگر وجود خارجی دارد بخواند و پاسخ دهد .

به نوشته ی اترک : روزنامه ی جمهوری اسلامی در نوشته ای به قلم شخصی به نام سروش محلاتی که معلوم نیست وجود خارجی دارد و یا نه ! مطالبی را در توهین به آیت ا... جنتی نگاشته که بر بنده ی حقیر سخت و سنگین آمد که این سخنان و این قیاس مع الفارغ را با شخصی که چند دهه بار سنگین امانت انقلاب را بر دوش کشیده است ، انجام دهد .

آقای محلاتی شاید شما در جریان فتنه ی 88 در داخل کشور و به خصوص در تهران نبودید ؟ بنده هم در تهران نبودم ولی در داخل کشور بودم و متاسفانه از جریان فتنه ای که شما دارید حمایت می کنید ،‌در دورترین نقطه ی کشور آسیب دیدم.

آقای محلاتی بنده از مسببان این فتنه راضی نیستم و آنها را نمی بخشم . به نظر شما همین آقایان موسوی و کروبی از من یک نفر و اعضای خانواده ام نباید عذرخواهی کند ؟

اگر موسوی و کروبی شخصی معمولی بودند و جرم آن هم  یک جرم معمولی بود شاید حق با شما بود و آوردن آیه و حدیث و روایتهای شما هم معتبر ،‌ولی این اشخاص عادی نبودند و ادعای آنها هم شخصی نبود.

راهکاری هم که برای اعتراض خود انتخاب کردند ،‌قانونی نبود .

این آقایان با این گونه اعتراض کردن خود ،‌گفتند که ما این قانون را قبول نداریم ! مگر غیر از این است ؟ آقای محلاتی شما به جای آنها پاسخ بدهید !

این افراد خود به متن قانون آگاه بودند و شاید از تایید کنندگان اولیه ی این قانون هم بوده اند ، پس چطور این قانون را قبول نکردند ؟

مقام معظم رهبری بارها و بارها از آنها خواست که اعتراض خود را از طریق قانونی پیگیری نمایند ،‌ولی راه خیابانی و تخریب وجه ی کشور و اموال عمومی برای این افراد اعتبارش بیشتر از قانون و مقام معظم رهبری بود .

آیا این آقایان از همان کسانی که اموال آنها در تهران و شهرهای بزرگ و کوچک کشور تخریب شده نباید عذرخواهی کنند؟

بله عذرخواهی نکردن برای افراد بالاجبار معنایی هم نخواهد داشت . البته این برای یک فرد عادی که قصد زندگی شخصی هم دارد می تواند برای خودش معنا داشته باشد نه برای کسانی که ادعای برگشت برای نشستن بر کرسی های سیاسی کشور را دارند.

آقای محلاتی ،‌نویسنده ی محترم ؛‌شما شاهد حمایتهای بی دریغ رسانه های بیگانه از این افراد و مصاحبه های ویژه ی این افراد با رسانه های بیگانه و ضد انقلاب بودید ؟ به نظر شما آن رسانه ها قصد حمایت از انقلاب را دارند ؟ آیا آنها موافق ادامه ی حکومت جمهوری اسلامی هستند ؟

چند سوال : چرا این آقایان از بعد از جریان فتنه ،‌اعتراضی به اتفاقات افتاده شده در سطح کشور نکردند؟

چرا آنها جلوی تخریب کنندگان به اموال عمومی و مذهبی کشور را نگرفتند و یا خود را از این اقدامات مبری نکردند ؟

چرا به توهین کنندگان و سوزندگان پرچم امام حسین علیه السلام ،‌سوت و کف زنان روز عاشورا ،‌لقب عزادار دادند؟ چرا به آندسته ای که این اقدامات را کردند اعتراضی نکردند ؟

چرا مانند کاندیداهای انتخاب نشده ی انتخابات 92 رفتار نکردند . مگر این انتخابات هم مانند انتخابات 88 نبود ؟ مگر جریان منتسب به اصول گرایی که به شکلی بازنده ی انتخابات بود نمی توانست مانند موسوی و کروبی عمل کند ؟

آقای محلاتی آقایان موسوی و کروبی خود را گنهکار نمی دانند ، پس چه می دانند؟پاک و مبرا از گناه ،‌یعنی معصومند؟

آیا کشاندن مردم به خیابانها و تخریب اموال مردم و حمله و به آتش زدن مساجد و سوت و کف زدن در روز عاشورا ،‌عمل و انجام وظیفه ی شرعی است ؟ شما یا دین ندارید و یا معنای شرع و دین را نمی دانید؟

این افتخار دارد که روز عاشورا هلهله کنید و شعار ضد ولایت فقیه دهید ؟ این افتخار دارد که اسلامیت را از جمهوریت کشور عزیزمان ایران اسلامی بردارید ؟ این وظیفه ی شرعی آنها بود ؟ آیا این آقایان مسلمان تشریف دارند ؟

معاویه نیز فکر می کرد که مطالبه ی حق را می کند و این گونه هم به مردم نشان داد . پیراهن عثمان را به نشان حق خود به دست گرفت و با خلیفه ی زمانش به جنگ پرداخت .

حتما به ظر شما ، معاویه هم نباید عذرخواهی کند ؟

آقای محلاتی ، نوشته ای «عذرخواهی در برابر کسی دارای ارزش اخلاقی است که او هم از درک و شعور اخلاقی برخوردار باشد، و الا حتی از سلام کردن به کسی که ادب و احترام را نمی‌فهمد و در اوج تکبّر قرار دارد، باید خودداری کرد.» آقای محلاتی عذرخواهی از مردم چطور؟ آیا مردم هم بی شعور هستند و درک و شعور اخلاقی ندارند ؟ ادب و احترام را نمی فهمند ؟ اگر مردم ما این گونه بودند که تا به حال شما و امثال دوستان شما یا نبودید و یا ...

نوشته اید که عذرخواهی امری درونی است و نیازی به ابراز آن به شکل بیرونی نیست ؟ آقای محلاتی این جمله ی شما بازی با کلمات است چرا که همه می دانند انجام یک عمل با اجبار ،‌عمل نیست . مردم ما هم چیزی جز این نمی خواهند که این آقایان عذرخواهی با فهم انجام دهند نه مثل نفهمیده ها و برای دل خوشی مردم حرفی را بزنند که خود به آن اعتقادی ندارند .

اگر این عذرخواهی را با همین کیفیت (یعنی از روی فهم ) انجام دادند قبول است .

امیدواریم که شما و دوستان شما هم وجدان دردی بگیرید و بفهمید که اشتباه کردید و از مردم عذرخواهی کنید .وگرنه در آن دنیا حداقل بنده ی حقیر از شما سوال خواهم کرد.

رضا جامی از شهر مرزی مراوه تپه استان گلستان