yaranehaha

آیا به راستی جمعیت برخوردار ایران فقط 10 درصد هستند؟/طبق اخبار رسیده کمتر از 10 درصد از خانوارها از دریافت یارانه انصراف دادند.

مرادیان تحلیل گر مسائل اجتماعی

کمک اقتصادی دولت به مردم در زمینه ی معیشتی به علت فشارهای اقتصادی کشورهای استعمارگر بر ایران ،‌به شکل یارانه ی نقدی غیر قابل لمس داده می شد .

البته این یارانه ی نقدی غیر قابل لمس به گونه ای بود که مردم گمان می بردند ،‌دولت کالاهای وارداتی را با همین قیمتها به داخل کشور وارد می کند.

بعد از پایان جنگ ،‌در مرحله ای دولت وقت قصد کرد که این یارانه ها را اصلاح نماید تا از تورم سالانه بکاهد ، ولی این عمل تا زمان دولت نهم و دهم عقب افتاد.

در زمان دولت نهم زمزمه های اجرای به روز کردن قیمت کالاها به صدا درآمد و قرار شد که این اقدام نیز صورت بگیرد.

هدف مندی یارانه ها با شیبی ملایم آغاز شد .

دولت تصمیم گرفت در ابتدا با شعار حذف یارانه ی نقدی غیر ملموس و واریز این یارانه به حساب افراد ،‌هدفمندی یارانه ها را آغاز نماید.

علی رغم تمام صحبتهایی که در خصوص دهک ها و خوشه بندی ها و اینکه افرادی که تمکن مالی دارند ،‌یارانه نگیرند،‌یارانه ی نقدی به همه ی مردم تعلق گرفت و تقریبا افراد بسیار کمی یارانه ی نقدی را دریافت ننمودند.

دولت یازدهم تصمیم گرفت این امر را به شکل دیگری اجرا کند. در این امر مجلس نیز با او همراهی نمود و یک کلمه در قانون تغییر نمود.نیازمند

با تمام تبلیغاتی که دولت در رسانه های مختلف انجام داد ،‌اما شاید به علت اشتباهات فاحشی که برخی از مشاوران دولت به خصوص در زمینه ی سبد کالا انجام دادند تا کنون نزدیک به 70 میلیون نفر خواستار دریافت یارانه ی نقدی شده اند .

حال اگر واقعا این 70 میلیون نفر یارانه ی خود را دریافت نمایند و فقط 7 میلیون نفر از دریافت یارانه انصراف دهند ،‌ بازهم رقم قابل ملاحظه ای خواهد شد.

به این ارقام دقت نمایید: 318500000000=45500*7000000

البته این رقم فقط برای یک ماه می باشد.

امیدواریم واقعا تمام کسانی که تمکن مالی دارند از دریافت یارانه انصراف دهند و به کشور کمک نمایند.