veto

روسیه و چین قطعنامه ی ضد سوریه را وتو کرد.

جهانی تحلیلگر سیاسی اترک

وتوی قطعنامه ی ضد سوری توسط روسیه و چین وتو شد . بسیاری از سیاستمداران منتظر این وتو نبودند و انتظار دیگری در این خصوص داشتند ولی شاید بتوان این وتو را یکی از اولین اقدامات روسیه در مقابل دخالتهای غرب و آمریکا در قضیه ی اوکراین دانست.

وتوی قطعنامه توسط روسیه و چین به گونه ای بود که نماینده ی دولت فرانسه ژرار آرو در خصوص آن واکنش نشان داده و علت اقدام روسیه و چین را نمی داند !

هرچند این سخنان آرو را می توان به یک نطق سیاسی تعبیر نمود چرا که هر فرد عادی هم اگر در جریان اتفاقات سیاسی منطقه و جهان باشد ،‌برخورد چین و روسیه و به خصوص روسیه را امری طبیعی می داند.

تحریم مقامات و شرکتهای روسی توسط اتحادیه اروپا ،‌ دخالت مستقیم در امور مربوط به روسیه ،‌حضور در حیاط خلوت این کشور و ... از یک سو و دفاع یک سویه ی اتحادیه اروپا و آمریکا از یک طرف اوضاع سوریه نتیجه ای به غیر از وتوی روی داده نباید می داشت . که اگر این وتو صورت نمی گرفت شائبه ی واقعی سازمان بین الملل دروغین رنگو لعاب بیشتری به خود می گرفت.

جهان امروز شاهد نمایش از پیش طراحی شده ای است که علی رغم برنامه ریزی های صورت گرفته شده در خصوص آغاز برخی از جنگها ،‌ برخی از قضایا مانند وجود کشور ایران یکی از موانع بروز برنامه های از پیش تعیین شده توسط غرب در جهان می شود .