kotak

چند تن از عکاسان گلستانی که برای عکاسی به تالاب سرخرود مازندران رفته بودند توسط محیز بانان محترم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند .

 به گزارش اترک به نقل از مهر : این عکاسان گلستان روز یکشنبه برای تهیه عکس از قوهای مهاجر و تالاب سرخورد به مازندران سفر کرده بودند. 

حامد بارچیان یک عکاس گلستانی در این زمینه گفت: امروز با جمعی از عکاسان برای عکسبرداری از قوهای مهاجر به تالاب سرخرود رفته بودیم که در حین عکسبرداری ناگهان محیط بان منطقه بدون هیچ دلیلی به سمت ما حمله کرده و پس از ضرب و شتم یکی از عکاسان، دوربین او را گرفت. 

وی ادامه داد: این محیط بان بدون اینکه از ما درخواست ارائه کارت شناسایی کند و بدون اعلام هیچ گونه تذکر یا اخطار قبلی به سمت ما حمله کرد. 

وی گفت: با توجه به این که تالاب سرخ رود منطقه آزاد بوده و هیچ منع قانونی برای عکسبرداری از آن وجود ندارد و به دلیل حادثه ایجاد شده ما به نیروی انتظامی مراجعه و اعلام شکایت کرده ایم. 

گفتنی است، سرخ ‌رود یکی از شهرهای استان مازندران و از توابع شهرستان محمودآباد بوده و امسال چهارمین سالی است که قوهای مهاجر برای گذران زمستان به این منطقه آمده اند، این پرندگان مهاجر به جای آن که در پناهگاه حیات‌وحش میانکاله فرود آیند به‌دلیل ناامنی و جولان شکارچیان متخلف در این پناهگاه، ناگزیر در منطقه فریدونکنار و سرخرود مازندران فرودآمده‌اند اما این مناطق هم به دلیل وجود صیادان محلی چندان امن نیست. 

متاسفانه همه ساله شاهد شکار بی رویه و غیرمجاز پرندگان و حیوانات کم نظیر در محیط های طبیعی کشور هستیم و در این بین مسئولان محیط زیست به جای مقابله با شکارچیان متخلف و غیرمجاز به مقابله با برخی فعالان محیط زیست و عکاسان می پردازند.