amirshahyy95

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه گفت: فاجعه منا، مساله‌ای فراموش‌نشدنی در جهان اسلام است و علت ایجاد آن ، ناتوانی آل سعود بود که این ناتوانی ، جهان اسلام را عزادار کرد.

 به گزارش راه اترک، حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه ضمن تبریک عید سعید قربان به همه مسلمانان جهان گفت: عید قربان یادآور ایثار و فداکاری حضرت ابراهیم(ع) است که به فرمان پروردگار فرزند خویش را به قربانگاه برد و اینگونه بندگی خود را به اثبات رساند و مسلمانان نیز با تاسی از او اسماعیل نفس خود را قربانی می کنند تا به رستگاری و هدایت برسند.

امیرشاهی ادامه داد: این روز، روز عید و خوشحالی و سرور است، زیرا علاوه بر این که بنده‌ای مخلص از آزمونی دشوار، سربلند بیرون آمد و بندگی خویش را در پیشگاه خدای بزرگ ثابت کرد، گروه عظیمی از بندگان مخلص خدا به او تاسی جسته، به زیارت خانه خدا می‌شتابند و مراسم منا و از جمله، قربانی را انجام می‌دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در خصوص فضیلت شب عید سعید قربان هم گفت: شب دهم ذی‌الحجه از شب‎های مبارک است و جزء چهار شبی است که احیاء و شب زنده‌داری در آنها مستحب است. در شب عید قربان، درهای آسمان باز است.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه حاج اقا امیر شاهی در ادامه با اشاره ای به فاجعه بزرگ منا در سال گذشته گفت: فاجعه منا، مساله‌ای فراموش‌نشدنی در جهان اسلام است که علت آن ناتوانی آل سعود بود و این ناتوانی رژیم سعودی ، جهان اسلام را عزادار کرد.

وی ادامه داد: این فاجعه نشان داد جان مسلمین برای سعودی‌ها اهمیت ندارد. اگر در این فاجعه یک نفر یا دو نفر آسیب می‌دیدند شاید می‌شد سهوی بودن آن را ثابت کرد اما از بین رفتن جان هزاران نفر مسلمان هیچ توجیهی ندارد.

امیرشاهی در ادامه گفت: در این فاجعه، ناتوانی آل سعود در اداره حج محرز شد؛ آل سعود توان اداره حج ابراهیمی را ندارد. حج ابراهیمی باید با تدبیر جهانی در اختیار جهان اسلام قرار گیرد. جمهوری اسلامی ایران هم بارها در این رابطه آمادگی اعلام کرده است.

حجت الاسلام امیرشاهی گفت: بدرستی که در طول تاریخ بشریت انقلاب‌های متعددی روی داده که زندگی‌هایی را تغییر داده است ولی انقلاب اسلامی ایران که به رهبری حضرت امام خمینی ( ره ) ایجاد گردید و تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری امام خامنه ای هدایت می شود بزرگترین و عظیم‌ترین تاثیرات را در تاریخ بشریت به جای گذاشته است.

انتهای پیام/جامی