lahondar1111

روستای لهندربا جمعیت حدود 700 نفر، آخرین روستای بخش گلیداغ، هنوز راه رفت آمد مناسب ندارد.

به گزارش راه اترک، وقتی به اهالی روستای لهندر به خصوص جوانانش می گویی روستای شما در کجا قرار دارد؟ جواب خوبی می دهند، آنها در جواب شما خواهند گفت: روستای لهندر آخرین روستا از روستاهای بخش گلیداغ از سمت شرق است که در همه چیز آخر به حساب می آید و وقتی از آنها دلیل این حرفشان را می پرسی، در جواب می گویند: روستای ما علی رغم این که روستای بزرگی از نظر جمعیت است ولی هنوز راه آن آسفالت نشده و اگر این 7 ماه دیگر هم بگذرد، دولت یازدهم هم نتوانسته است کلید قفل شده آسفالت روستای ما را بگشاید.

lahondar1111

روستای لهندر، هنوز مشکل آب دارد، مدرسه اش قدیمی است و طرح هادی نیز در آن ناقص اجرا شده است، گاز تا روستای قبلی آمده و چون ما آخرین روستا هستیم برای ما کشیده نمی شود، جوانان این روستا سالن ورزشی ندارند و دهیاری ما هم هنوز به آن بیل میکانیکی (بکهو) داده نشده است. زمستان سختی داریم و از خدمات درمانی تخصصی هم خیلی دور هستیم و این راه سنگلاخ هم مزید بر علت شده و برای رفت و آ»د به خصوص در زمان بیماری و مراجعه برای خدمات پزشکی، بیماران ما را دچار زحمت زیادی خواهد کرد.

بخش گلیداغ تا اولین بیمارستان که در کلاله است، حدود 75 تا 80 کیلومتر فاصله دارد و ما هم تا بخش مرکزی حدود 25 کیلومتر که البته در زمستانها رفت و آمد ما بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد شد.

lahondar1113

پرورش به عنوان دهیار روستا در گفتگو با خبرنگار راه اترک گفت: با توجه به وجود مسجد حضرت امام حسین علیه السلام در روستا به خصوص در ایام محرم که از شهرهای مختلف به این روستا می آیند و همچنین وجود زیارتگاه سلطان حبی که از این روستا می گذرد و همچنین ویژگیهای بکر منطقه، لزوم توجه مسئولین شهری و شهرستانی و استانی را به این منطقه محروم شهرستان مراوه تپه می طلبد.

lahondar1112

امیدواریم مسئولین شهری و شهرستانی و استانی به روستاهای محروم به خصوص روستاهای بخش گلیداغ و شهرستان مراوه تپه توجه بیشتری صورت دهند.

انتهای پیام/جامی