جاده های گلیداغ

جاده های کم عرض بخش گلیداغ، محلی برای خشک کردن محصولات شده است.

به گزارش راه اترک، روزهای آخر تابستان و اوایل پاییز زمان برداشت محصولاتی نظیر تخمه ی آفتابگردان و هندوانه و ... است.

این روزها اگرچه از یک سو روزهای پرکاری را برای کشاورزان این محصولات رقم می زند ولی متاسفانه برخی از حواشی برداشت این محصولات نیز می تواند موجب رخ دادن حوادثی جبران ناپذیر شود.

معمولا برداشت محصولات پاییزه همراه با درصدی از رطوبت دانه ها می باشد و کشاورزان برای خشک کردن این رطوبت، مجبور به پهن کردن محصول بر روی زمین هستند و چون منطقه گلیداغ کوهستانی است و زمین مسطح با وسعت زیاد هم کم پیدا می شود برخی از کشاورزان به سراغ راههای ارتباطی آمده و محصول خود را روی جاده ها پهن می کنند.

رو به سردی رفتن هوا موجب می شود که کشاورزان تنها راه خشک کردن محصول را سطح گرم جاده های مواصلاتی بیابند.امری که می تواند موجب بروز تصادفات بسیار وحشتناک و مرگ آوری شود.

جاده های گلیداغ

نبود دستگاههای خشک کن محصولات در منطقه و فشار دلالان بر پایین آوردن قیمت خرید محصول به بهانه رطوبت دانه ها، موجب تمایل کشاورزان به خشک کردن محصول بر روی جاده ها شده است.

قربان محمد کن سال، بخشدار گلیداغ در خصوص این مطلب به خبرنگار راه اترک گفت: متاسفانه علی رغم تذکرات زیادی هم که داده می شود ولی برخی از کشاورزان مبادرت به این کار می کنند که این امر می تواند موجب بروز حوادث ناخواسته ای برای مردم شود.

یک کشاورز ساکن بخش گلیداغ هم به خبرنگار راه اترک گفت: ما باید چکار کنیم و محصولمان را کجا خشک کنیم. هوا در این منطقه زود سرد می شود و محصول ما موقع برداشتش کمی رطوبت دارد و دلالان هم به همین خاطر قیمت محصول را خیلی افت می زنند و پایین می آورند. ما زحمت زیادی برای کاشت و داشت و برداشت می کشیم و اگر این کار را نکنیم هزینه های کشاورزی ما به دست نمی آید و کشاورزان ضرر می کنند.

جاده های گلیداغ

جاده ها در بخش گلیداغ به شکل جاده های روستایی ساخته شده و بیشتر هم دارای عرض کم و به خصوص با شانه های بسیار کم و در منطقه گلیداغ هم دارای پرتگاههای زیاد می باشد.

امیدواریم مسئولین دولت تدبیر و امید در مدت باقی مانده از دولت کاری برای کشاورزان این منطقه صورت دهند.

انتهای پیام/جامی