diakiz1

مرکز دیالیز در مراوه تپه افتتاح می شود.

به گزارش راه اترک به نقل از زرین نامه، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تأسیس 4 مرکز دیالیز در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: 2 مرکز روانپزشکی نیز برای شهرستان های گرگان و گنبد تعریف شده است.
تقی ریاحی در نشستی خبری بیان کرد: طرح تحول سلامت تنها وابسته به وزارت بهداشت و دولت نیست، بلکه متعلق به همه است، اما دولت در این بخش به میثاق خود با مردم عمل کرده است.

وی از تأسیس مرکز روانپزشکی در گرگان و گنبدکاووس خبر داد و افزود: 4 مرکز دیالیز جدید در شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، گالیکش و مراوه تپه افتتاح و بیش از 80 پروژه بهداشتی در هفته های آینده به بهره برداری می رسد.

ریاحی همچنین گفت: پروژه خدمات ارجاعی مانند بیماری های قلب در گنبد آغاز شده است. همچنین تا پایان سال یک بیمارستان اطفال جدید در شهرستان گرگان احداث می شود.

وی با اشاره به افتتاح کلینیک سیمین شهر در ماه گذشته، گفت: 4 پروژه کلینیک تخصصی در کلاله، بندر ترکمن، گنبد و کردکوی در حال اجرا است که تجهیزات برخی از آن ها این هفته تکمیل می شود.

ریاحی با اشاره به عملکرد 3 ساله دانشگاه علوم پزشکی گستان، اظهار کرد: طی 3 سال گذشته حدود 1000 تخت به بیمارستان های استان افزوده شده که حدود 200 تخت آن جایگزین تخت های فرسوده قبلی و 800 تخت نیز به تعداد تخت های استان اضافه شده است.

وی همچنین با بیان اینکه بیمارستان های 5آذر، طالقانی و شهدای گنبدکاووس به افزایش تخت نیاز دارند، خاطرنشان کرد: حدود 700 تا 800 تخت جدید دیگر در به بیمارستان های استان افزوده خواهد شد که در پروژه های بعدی تعریف شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از احداث ساختمان جدید در بیمارستان 5آذر و تخریب ساختمان اورژانس و مرکز آموزشی فعلی این بیمارستان خبر داد و گفت: این ساختمان جدید حدود 250 تا 300 تخت جدید به ظرفیت این بیمارستان اضافه می کند.

وی با بیان اینکه این ساختمان در پنج تا شش طبقه ساخته می شود و از پروژه های وزارت بهداشت در حوزه عمرانی است، تأکید کرد: ممکن است این شائبه در تنگناها برای کارکنان ایجاد شود، کارانه پرسنل از محل درآمد بیمارستان است که بخش اعظمی از آن از بیمه دریافت می شود و بعلت عدم پرداخت بیمه چند ماه از کارانه پرسنل معوقه مانده است اما این مسئله ارتباطی با پروژه های عمرانی تعریف شده از وزارت بهداشت ندارد، ما با توجه به کمبود تخت بیمارستانی چاره ای جز اجرای پروژه های اینچنینی نداریم.

ریاحی در پاسخ به پرسش دیگری درباره بیمه نبودن برخی پرسنل بیمارستان صیاد، گفت: بخشی از نیروها، حتی نیروهای تخصصی در سال 94 به طور شرکتی جذب شدند چرا که دولت اجازه جذب و استخدام به ما نمی داد، پرداخت مطالبات این نیروها نیز از طریق همان شرکت پرداخت می شود که البته برای ساماندهی این نقیصه برنامه داریم.

انتهای پیام/ج