visi

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلسدر خصوص فوت دانش آموز سنندجی گفت: آموزش و پرورش از نظر مدنی در حادثه فوت دانش‌آموز سنندجی مسئولیت دارد و این فوت از نظر حقوقی قتل غیرعمد تلقی می‌شود

و عواقب کیفری و جزایی و جبران دیه و پرداخت دیه هم بر عهده دولت است.

به گزارش راه اترک به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، سیدمحمدجواد ابطحی  با اشاره به فوت دانش‌آموز سنندجی در پی ریزش دیوار مدرسه، گفت: چنین اتفاقاتی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست؛ این حوادث که به دلیل فرسودگی مدارس، روزی در سنندج اتفاق می‌افتد و زمانی در زاهدان و گاه به دلیل نبود تجهیزات مناسب گرمایشی و استفاده از گرم‌کننده‌های نفتی در کمین دانش‌آموزان نشسته، بسیار ناراحت‌کننده و دلخراش است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش و پرورش از نظر مدنی در حادثه فوت دانش‌آموز سنندجی مسئولیت دارد و این فوت از نظر حقوقی قتل غیرعمد تلقی می‌شود و عواقب کیفری و جزایی و جبران دیه و پرداخت دیه هم بر عهده دولت است.

وصول اعتبارات یکهزار میلیارد تومانی برای ایمن‌سازی مدارس

وی با اشاره به وضعیت ایمنی مدارس در کشور گفت: فقط شهر تهران 700 مدرسه فرسوده و در حال ترمیم دارد؛ البته آن طور که رییس سازمان توسعه و نوسازی مدارس گزارش داده یکهزار میلیارد تومان اعتبارات برای این موضوع وصول شده است.

این نماینده مجلس افزود: البته این میزان اعتبارات در حجم مدارس فرسوده‌ای که در کشور وجود دارد، کم است؛ مضافا بر اینکه اعتبارات صرفا برای بازسازی نیست و تجهیز مدارس هم در آن گنجانده شده است.

ضرورت نگاه ویژه به اعتبارات آموزش و پرورش در فصل بودجه‌نویسی

وی بر نقش خیرین مدرسه‌ساز تاکید کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر فقط خیرین اقدام کردند و دولت اقدام در خور توجهی نداشت؛ با این حال با تخصیص یک هزار میلیارد تومانی کنونی امیدواریم حرکت رو به جلویی رخ دهد.

ابطحی گفت: آموزش و پرورش با اعتبارات وصول‌شده به وضعیت مدرسه‌هایی بپردازد که به هیچ وجه قابل استفاده نیست؛ ساختمان فرسوده و دیوارهای خراب دارد و هر لحظه امکان آن هست که با بادی و بارانی روی سر دانش‌آموزان خراب شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به فصل بودجه نویسی برای سال 98 خواستار آن شد که دولت و مجلس کمک کنند تا با افزایش اعتبارات، چنین موضوعاتی را با نگاه ویژه مورد توجه قرار دهند تا در آینده شاهد حادثه برای دانش‌آموزان و پرسنل مدارس نباشیم./

پایان پیام