Kashiri

خطبه های نماز جمعه در شرق گلستان به صورت مکتوب اجرا شد.

به گزارش راه اترک، شرایط حساس انتشار کرونا موجب شده است که برخی از اعمال عبادی از شکل گروهی به شکل انفرادی توصیه شود.

نمازجمعه یکی از بزرگترین مراسمات اجتماعی در جامعه مسلمانان این روزها به خاطر شرایط خاص انتشار کرونا برگزار نمی شود.

اما در شهرستان کلاله، امام جمعه این شهر خطبه های نماز را از طریق مکتوب به سمع مردم می رساند.

کلاله خبر متن خطبه های نمازجمعه حجت الاسلام کشیری را منتشر کرد.

متن این خطبه ها به شرح زیر می باشد.

حجت الاسلام رضا کشیری در خطبه های مکتوب نماز جمعه شهرستان کلاله، ضمن دعوت مومنین و مومنات به توحید و تقوا الهی، گفت: تقوا یعنی جایی که خدا می‌پسندد حاضر شویم و جایی که نمی پسندد،حاضر نشویم.

وی با بیان این که خداوند متعال به یکی از پیامبران بنی اسرائیل که دچار قحطی شده بودند؛ فرمود: به مردم بگو که شما با بدن های نجس، دست هایی آلوده به حق الناس و شکم های پر از مال حرام به سوی من می آیید و به همین جهت من بر شما خشمگین هستم؛ گفت: برادران و خواهران مسلمان حق الناس باعث مستجاب نشدن دعا و نیامدن باران می شود؛ لذا نباید خودمان را مدیون مال دیگران کنیم.

امام جمعه کلاله در تکمیل سخنان خود ادامه داد: امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: هرگاه انسان از راه حرام مال به دست آورد و با آن حج به جا آورد، عمره انجام دهد و صله رحم نماید؛ خداوند از وی قبول نمی کند.

وی در خطبه دوم خود با اشاره به آیه ۴ سوره مبارکه طلاق، گفت: هر کس تقوای الهی پیشه کند؛ خداوند کارها را بر او آسان می‌کند.

وی افزود: یکی از احکام ضروری و نشانه مسلمانی مسئله بهداشت و نظافت فردی و اجتماعی است که حتی پیامبر اسلام(ص) نیز در این خصوص فرمودند: با هر ابزاری که می شود از نظافت و پاکیزگی پاسداری کنید؛ زیرا بنیان اسلام بر نظافت و و بهشت برای فرد نظیف آماده شده است.

حجت الاسلام کشیری تاکید کرد: در این ایام که بیشتر کشورها به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ یکی از بهترین کارها رعایت نظافت و بهداشت فردی و اجتماعی و دوری از اجتماع کردن است.

امام جمعه کلاله ادامه داد: جان انسان ها به اندازه ای برای حکومت اسلامی حائز اهمیت که برای جلوگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا، ولی امر مسلمین با برگزار نشدن نماز جمعه و جماعت موافقت کردند.

وی در پایان خطبه های نماز جمعه کلاله گفت: جای دارد از کلیه پزشکان، پرستاران، خیرین سلامت، نیروهای خدوم نیروی انتظامی بسیج و سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای انقلابی و پیرو رهبری، شهرداری، شبکه بهداشت و همه نیروهای مردمی فعال در مبارزه با ویروس کرونا، تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام/