saberi

ساکنین روستای رانش شده سعد آباد در یک زمین 4 هکتاری اسکان خواهند گرفت.

به گزارش راه اترک، بارندگیهای شدید چند روز پیش موجب رانش زمین در شهرستان مرزی مراوه تپه شد.

در پی این رانش که در روستای سعدآباد (نزدیک به روستای آق امام) روی داده بود، خانه های اهالی این روستا دچار تخریب شد.

بر همین اساس، امانگلدی ضمیر، فرماندار مراوه تپه به همراه مديركل بحران، مديركل بنياد مسكن، مديركل راهداری استان گلستان و نماینده مردم شرق گلستان از روستای آق امام و روستای سعد آباد که بر اثر بارش شدید باران دچار رانش شده بود، بازدید کردند.

مهندس مرتضی صابری، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مرزی مراوه تپه در خصوص اقدامات مد نظر گرفته شده توسط این اداره برای این روستا در گفتگو با راه اترک گفت: کار مطالعات روستای آق امام از سال گذشته انجام شد و پهنه بندی خطر روستا هم ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری حسینی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  ،اعتبار لازم جهت پایدار سازی و ایمن سازی روستا تصویب شده که پس از انتخاب پیمانکار کار شروع خواهد شد.
مهندس صایری در خصوص محله سعدآباد نیز گفت: محله سعد آباد در پهنه بندی ابلاغی‌ توسط مشاور مطالعات این‌محله در معرض خطر با ممنوعیت ساخت و ساز و جابه جایی شناسایی شده به همین خاطر تنها مرتع داخل روستا به مقدار حدود ۴هکتار تعیین شده و پرونده تملک از منابع طبیعی آماده و به منابع طبیعی استان ارسال شده است.

صابری افزود: مردم زمین های کشاورزی ورودی روستا را جهت جابه جایی پیشنهاد داده اند که پس از ابلاغ پهنه بندی و جلسات مختلف با مالکین زمینها و عدم پذیرش آنها،  مقرر شد اولویت اول همان‌مرتع 4 هکتاری داخل روستا به عنوان محل جدید روستای جابه جا شده تعیین گردد.

روستای آق امام از توابع شهرستان مراوه تپه بوده و در استان گلستان واقع شده است.

انتهای پیام/رضا جامی