دولت هنوز پول کلزاکاران را پرداخت نکرده است.

 به گزارش راه اترک، کلزا یکی از کشتهای استراتژیک کشور به خاطر تولید روغن می باشد که استان گلستان در زمینه کشت آن به عنوان یکی از استانهای پیشرو و مستعد محسوب می شود.

استراتژیک بودن این کشت را می توان در میزان وابستگی سبد غذایی مردم به ماحصل کشت کلزا که روغن خوراکی می باشد، بیشتر حس کرد.

این استراتژیک بودن کلزا ، لزوم حمایت دولت را از این کشت و توسعه آن می طلبد.

متاسفانه دولت دوازدهم به جای حمایت از کشاورزان طوری عمل کرده که کشاورزان هنوز چشم انتظار پول فروش محصول خود به دولت هستند.

در شرق گلستان طبق تماسی که خبرنگار راه اترک با بانک کشاورزی گرفته است، تنها پول کشاورزان کلزاکاری داده شده که محصول خود را تا روز 4 خرداد تحویل مراکز خرید داده اند.

رضا، از کلزاکاران شرق گلستان در تماس با راه اترک گفت: برداشت کلزای خود را در روز 7 خرداد تحویل مراکز دولتی داده ام ولی هنوز که آخر خرداد است، هیچ پولی دولت به من نداده است.

علی نیز در تماس با راه اترک گفت: من هم روز 8 خرداد محصولم را که هزاران زحمت برای آن کشیده ام، به دولت دادم ولی هنوز دولت پول کلزای ما را نداده است.

مراد نیز در گفتگو با راه اترک گفت: ای کاش محصول خودمان را به تاجران می دادیم تا دولت، چرا که تاجرها پول ما را نقد می دادند ولی دولت هنوز پول ما را نداده است.

تشویق کشاورزان می تواند در توسعه کشت محصولات استراتژیک بسیار موثر واقع شود.

انتهای پیام/رضا جامی