مدیر کل بهزیستی استان گلستان از جمعیت ۱۰ درصدی سالمندان در این استان خبر داد.

 به گزارش راه اترک به نقل از مهر، بر پایه آمارهای ثبت احوال حدود ۹.۸ درصد جمعیت گلستان را سالمندان تشکیل می‌دهند که از این تعداد دو هزار و ۹۲۳ سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به اینکه دنیا در حال سالمند شدن است، افزود: طبق مطالعات انجام شده تا سال ۲۰۵۰ حدود ۲۲ درصد جمعیت دنیا سالمند می‌شوند، این یعنی در آینده از هر پنج نفر یک نفر سالمند است.

کیانی با بیان اینکه ایران هم از این تغییرات جمعیتی بی نصیب نمانده است، ادامه داد: هم اکنون ۱۰ درصد جمعیت کشور را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند به طوری که برآورد شده در سال ۲۰۵۰ جمعیت سالمند کشور به حدود ۲۸ درصد می‌رسند.

وی از ۲۸ مرکز نگهداری و خدمات رسانی به سالمندان خبر داد و افزود: در گلستان تعداد ۱۲ مرکز روزانه نگهداری سالمندان وجود دارد که حدود ۴۰۴ سالمند را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: هم اکنون تعداد سه مرکز شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به ۱۴۷ سالمند در استان است و همچنین سه مرکز هم کار ویزیت در منزل را برای ۷۲ بیمار سالمند انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: چهار مرکز هم برای مراقبت در منزل ویژه معلولان سالمند که ۶۳ بیمار را تحت پوشش فعالیت‌های خود قرار داده است، ضمن اینکه ۶ مرکز بنیاد فرزانگان تاسیس شده است تا به دو هزار و ۳۰۰ نفر از سالمندان خدمات رسانی کنند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید