robo

هشتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران پس از سه روز رقابت عصر امروز با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد.

 به گزارش اترک به نقل ازواحد مرکزی خبر ؛‌ در لیگ روبات های نمایشی مقام اول به تیم «روبو ریزه» که به صورت مستقل شرکت کرده بود رسید و مقام های اول و دوم به ترتیب به تیم های پایتون از دانشگاه فرودسی مشهد و تیم آرتی کیو مشترک بین دانشگاه آزاد قزوین و دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران رسید.


همچنین در لیگ روبات فوتبالیست اندازه کوچک، تیم ایمورتالز از دانشگاه علم و صنعت و تیم های ام آر ال از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کی ان تو سی از دانشگاه خواجه نصیر در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.


در لیگ روبات های خانگی؛ تیم ام آر ال از دانشگاه قزوین؛ تیم برگ BORG از هلند مقام دوم و تیم استرایو STRIVE از چین جایگاه سوم را کسب کردند.


در لیگ روبات زیردریایی (ROV) تیم MRL از دانشگاه قزوین اول؛ تیم پرند از دانشگاه آزاد واحد پرند دوم و تیم انزان از دانشگاه آزاد واحد ایذه سوم شد.


همچنین در لیگ روبات های انسان نما (Humanoid) در رده کودک (kid) تیم MRL از دانشگاه قزوین اول شد؛ در رده نوجوان (teen) تیم پرند به مقام اول دست یافت و در رده بزرگسال (adult) هم تیم «به روبوت» از دانشگاه آزاد خوراسگان جایگاه اول این لیگ را کسب کرد.


در بخش مهارتی فنی در همین لیگ در رده کودک (kid) تیم YRA از دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات یزد اول شد.


در رده نوجوان (teen) تیم به روبوت از دانشگاه آزاد خوراسگان اول شد.


در لیگ روبات امدادگر واقعی (Rescue) هم جایگاه تیم ها به این شرح است:


در بخش رقابت لیگ: تیم MRL اول، تیم Nuted- r از ژاپن و تیم Arina از دانشگاه آزد تهران مرکز به طور مشترک دوم شدند.


در بخش انتخاب بهترین ها نتایج رقابت تیم ها به این شرح است:


بهترین روبات امدادگر خودکار تیم MRL از آزاد قزوین


بهترین روبات توانایی جابجایی اجسام تیم YRA از دانشگاه آزاد علوم تحقیقات واحد یزد


بهترین روبات حمل مصدوم تیم Asema- mashin از دانشگاه آزاد تهران غرب


بهترین روبات توانایی حرکتی تیم MRL از دانشگاه آزاد قزوین.


در لیگ روبات های پرنده تیم اف اس آر از دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات فارس اول شد.


تیم ARC از دانشگاه امیرکبیر دوم شد و تیم MRL از دانشگاه آزاد قزوین به مقام سوم دست یافت.


در بخش مهارت های فنی- قسمت قابلیت حرکت: تیم MRL  اول شد.


در لیگ امدادگر مجازی: تیم yiliz (ییلدیز) از ترکیه اول شد.


در لیگ روبات استاندارد (SPL)؛ تیم SPQR (اس پی کیو آر) از ایتالیا اول؛ MRL (ام آر ال) از دانشگاه آزاد قزوین دوم و تیم Dutch - Nao - Team (دویچ ـ نائو ـ‌ تیم) از هلند سوم شد.


در بخش نوآوری در این لیگ: تیم MRL (ام آر ال) به عنوان تیم برتر شناخته شد.


در لیگ شبیه ساز امداد: (Rescue Agent Simulation) تیم MRL به مقام اول رسید؛ تیم Poseidon (پوسایدن) از دبیرستان فرزانگان یک تهران دوم شد و تیمSOS  از دانشگاه امیرکبیر جایگاه سوم را کسب کرد.


در لیگ دانش آموزی هم در بخش Co - spuce تیم سینا جایگاه نخست را کسب کرد؛ تیم پژوهشسرای منطقه 2دوم و تیم Polaris-rt سوم شد.


در هشتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران320تیم داخلی از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی و70 تیم خارجی از کشورهای ژاپن، ایتالیا، چین، مکزیک، هلند، پاکستان، یونان، ترکیه، آمریکا، کلمبیا، استرالیا، چک و برزیل شرکت کرده بودند.


مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران جزو 9مسابقه برتر ربوکاپ جهان محسوب می شود.