rajaby

رجبی : اميدواريم در آينده نزديك سورتهاي پروازي اين فرودگاه فعال شود.

به گزارش اترک :عبدالكريم رجبي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تکمیل و تبدیل فرودگاه کلاله به مسافربری در سفر اول دولت نهم به استان در سال 84 آغاز شد و هم اکنون با احداث ترمینال، پارکینگ هواپیما، ساختمان برج مراقبت پرواز و تکنیکال بلاک (محل استقرار واحدهای عملیاتی شامل مراقبت پرواز، الکترونیک و شبکه ارتباطات هوانوردی) آماده پرواز هواپیماهای مسافربری است.

وي ادامه داد: برای بهره برداری از این پروژه، حدود 37 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استان هزینه شد و اولین سورت پرواز آن چهارم تیرماه سال گذشته با 30 مسافر به مقصد تهران انجام شد.

نماینده مردم کلاله، مینودشت، مراوه تپه و گالیکش خاطر نشان كرد: طبق برنامه قرار بود 100 ساعت از پروازهای فرودگاههای گلستان در فرودگاه کلاله انجام شود که سرانجام این فرودگاه پس از چند هفته فعالیت به دليل بدقولي برخي از شركت هاي هواپيمايي دوباره غیرفعال شد.

رجبي تصريح كرد: رايزني ها براي برقراري دوباره پروازها در فرودگاه كلاله انجام شده و اميدواريم در آينده نزديك سورتهاي پروازي اين فرودگاه فعال شود.

نماینده مردم کلاله، مینودشت، مراوه تپه و گالیکش همچنين يادآور شد: این فرودگاه 315 هکتار وسعت و 2هزار 200 کیلومتر باند پرواز دارد و قابلیت پرواز هواپیماهای فوکر 100 را نيز داراست.

وي به پتانسيل هاي بالاي گردشگري مناطق شرقي گلستان اشاره كرد و اظهار داشت: اميدواريم با برقراري مجدد پروازها در فرودگاه كلاله شاهد توسعه اين مناطق و افزايش شمار گردشگران باشيم و با وجود پارك ملي گلستان، آبشارهاي فراوان و مقبره تاريخي خالدنبي و ... كه از ظرفيت هاي گردشگري منطقه هستند كه با همكاري و تعامل همه مسئولان مي توان روند توسعه مناطق كمتر توسعه يافته شرق گلستان را شتاب داد.