zaferan

دومین همایش زعفران کاران گلستان در آزادشهر برگزار شد.

به گزارش اترک :این همایش با حضور فرماندار آزادشهر ، نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس ، مسوولان استان گلستان و شهرستان آزادشهر و جمع کثیری از کشاورزان این منطقه برگزار شد .

استاندار گلستان در این همایش تولید زعفران در این منطقه کوهستانی را پشتوانه فکری دانست و گفت: هر منطقه ای که فکر برای بخش تولیدی باشد ان منطقه دچار تحول می شود.

دکتر حسن صادقلوˈ افزود : برای اینکه این فکر علاوه بر کشت زعفران در بخش های دیگر نیز به نتیجه برسد نیاز است کارگروهی برای شناسایی ظرفیت های مختلف این منطقه در بخش کشاورزی تشکیل شود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: برای رونق بخشیدن به این بخش کشاورزی علاوه بر فعالیت های تبلیغاتی برای معرفی ان به کشور، قول هایی که در گذشته به کشاورزان این منطقه داده شده باید عمل شود.

صادقلو افزود: در گذشته قول کمک بلاعوض به تعاون این منطقه داده شده بود که مبلغ ۲۵ میلیون تومان حداکثر تا روز یکشنبه اینده به حساب این تعاونی واریز خواهد شد.

وی همچنین در خصوص رفع مشکل کمبود آب این منطقه گفت: مسیر مطالعه برای تامین اب بخش کشاورزی با احداث چند آب بندان شروع شده وامیدواریم در اینده شاهد تامین آب از طریق جمع اوری اب های سطحی این منطقه باشیم.

امام جماعت مسجد روستای وامنان نیز در این همایش گفت: در سال گذشته تعاونی زعفران کاران این منطقه با ۶۴۸ عضو تشکیل شده است و حدود ۵۰ نفر دیگر نیز در صدد عضویت در این تعاونی هستند.

حجت الاسلام محمد احمدیˈ افزود: این تعاون در حال حاض دارای ۳۵ میلیون تومان سرمایه مردمی می باشد.

وی از استاندار گلستان خواست برای رونق بخشیدن به کشت زعفران در این منطقه علاوه بر مهار آب های سطحی، جاده های بین مزارع نیز از سوی سازمان جهادکشاورزی احداث شود.

وی با بیان اینکه در این منطقه ۲۴ قلم گیاهان دارویی تولید می شود خواستار توجه و برنامه ریزی مسوولان جهادکشاورزی استان برای رونق بخشیدن به کشت این محصول در منطقه شد./تیتر آزاد

نکته : لازم به ذکر است مراوه تپه نیز از نظر کشت زعفران بسیار مناسب بوده و این موضوع توجه مسئولین استانی و شهرستانی را بیشتر می طلبد.