inche1

رجبی گفت:با پیگیری نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون دوباره در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب خواهد رسید.

به گزارش اترک به نقل از تسنیم، رجبی گفت:با پیگیری نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون دوباره در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب خواهد رسید.

عبدالکریم رجبی گفت: علت رای نیاوردن این لایحه در مرحله قبلی مغایرت با برنامه پنجم توسعه بود که سه ماه آینده به پایان می‌رسد، اما با پیگیری نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون دوباره درصحن علنی مجلس بررسی و به تصویب خواهد رسید.

وی افزود: با رد این لایحه در جلسه اضطراری این موضوع در کمیسیون اقتصادی بررسی شد و تصمیم به  پیگیری جدی شد.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش،  کلاله و  مراوه تپه  تصریح کرد: با بررسی موضوع و پیگیری نمایندگان گلستان و جمع‌آوری 50 امضای دیگر نمایندگان و همفکری و مشورت با رئیس مجلس تصمیم گرفته شد که با رفع اشکالات جزیی به زودی و خارج از نوبت این لایحه در صحن علنی مجلس دوباره بررسی شود.

رجبی اظهار کرد: با توجه به محرومیت منطقه، تصویب این  منطقه سبب رونق  و اشتغال‌زایی در استان خواهد شد که امیدوارم با تصویب نهایی شاهد این مسئله باشیم.

وی همچنین خبر از مطرح شدن لایحه اقتصادی ویژه در منطقه مراوه تپه داد و گفت: اسن لایحه همزمان با لایحه اینچه برون در مجلس بررسی می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با تصویب این لایحه شاهد از بین رفتن فقر و محرومیت از این منطقه  مرزی خواهیم بود و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی هم فرصت سرمایه‌گذاری را در منطقه فراهم می‌کند و هم سبب ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد شد.

وی افزود: مرواه‌تپه و اینجه‌برون از مناطق مرزی و دور افتاده و محروم گلستان هستند که تقویت این دو لایحه می‌تواند به شکوفایی آنها کمک کند.