012

منابع خبری از شرق گلستان خبر دادند نزدیک به 30 هزار تن گندم ناب استان گلستان درسیلوی مالای شیخ کلاله فاسد و از بین رفته است.

به گزارش اترک به نقل از گلستان ما ؛  در پی این امر سخنان ضد و نقیضی گفته می شود که برخی ها می گویند خود صاحب کارخانه سیستم های تهویه را از کار انداخته تا این گندم ها فاسد شوند و برخی نیز معتقدند پلمپ این سیلو در ماه گذشته توسط اداره غله باعث این رویداد تلخ شده است .

از طرفی شاهدان عینی از بوی تعفن شدید در حوالی این سیلو خبر می دهند و گفته اند که این همان سیلویی است که اوایل امسال رشوه چند صد میلیون تومانی در آن رد و بدل شده بود .

علیرغم اینکه اکثر سیلوهای استان در اثر درایت مدیر کل غله دارای دوربین مدار بسته بود اما این مرکز دوربین مدار بسته نداشته است .

در عین حال در یک حساب سرانگشتی اگر هر کیلو گندم را 1155 تومان یعنی همان قیمت دولتی بدانیم به مبلغی نزدیک به 35 میلیارد تومان می رسیم که جبران چنین خسارتی برای استان سخت خواهد بود.

فساد 30 هزار تنی گندم این محصول استراتژیک و اساسی مردم در حالی است که اخیرا بحث امحا 1700 تن سیب زمین و چند ده هزار تن خرما باعث ناامیدی در کشاورزان شده بود .

گفتنی است مسائل مربوط به غله استان گلستان طی سالهای اخیر دچار حاشیه های بسیاری شده بود و باعث شده تا تخلفات بسیاری از سیلو داران و فعالان این عرصه بر ملا شود.

انتهای پیام /