ghenaat

استاندار گلستان با صدور اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی عراق، به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت و با مجروحان این حادثه نیز ابراز همدردی کرد.

به گزارش اترک :جواد قناعت، استاندار گلستان در این اطلاعیه، از شهادت چهار نفر و مجروح شدن 17 نفر از زائران عتبات عالیات گلستان در این حادثه ابراز تاسف کرد و این اقدام تروریستی را، مغایر با اصول انسانی و اخلاقی دانست.

وی گفت: هدف از این حملات، چیزی جز افزایش اختلافات بین مذهبی و مناقشه مسلحانه بین شیعیان و اهل تسنن نیست.

قناعت، راه حل مشکلات موجود در کشور عراق را، گفت و گوهای مسالمت آمیز بیان کرد و افزود: حملات مسلحانه موجب دامن زدن بحران های موجود و تشدید ناامنی کشور عراق می شود.

استاندار گلستان، خواستار تامین امنیت زائران عتبات عالیات از سوی مسئولان امنیتی و انتظامی کشور عراق شد.

وی از دست اندرکاران حج و زیارت استان نیز خواست که در اسرع وقت شرایط مناسب را برای انتقال زائران، مجروحان و پیکر شهدا به میهن عزیز فراهم کنند.

در حمله تروریستی روز گذشته در شهرک «بلد» واقع در شمال بغداد، یک خودروی بمب‌گذاری شده کنار اتوبوس حامل زائران ایرانی منفجر شد.

براساس گزارش حج و زیارت گلستان، در این حادثه تروریستی، چهار زائر به شهادت رسیده به نام های حسین طهماسبی (روحانی کاروان)، یدالله فرض علی، علی‎محمد زردکوهی ونرگس هراتی‌نژاد از زائران کاروان دفتر فدک سیر گرگان مرکز استان گلستان و دو نفر دیگر از کشور عراق بودند.

17نفر مجروح و آسیب دیده نیز از همین کاروان زیارتی گرگان بودند که پنج نفر آنها به نام های سید علی کیا الحسینی (مدیر کاروان)، حسین سعادتی محمدآبادی، فاطمه ذبیحی، فریدون مشوق و نرگس احمدی در بیمارستان بستری هستند. مدیریت حج و زیارت استان گلستان برای پیگیری هر چه سریع تر امور این حادثه دیدگان کمیته ای را تشکیل داده و اقدامات لازم در دست انجام است.