جوابیه آموزش و پرورش کلاله در خصوص مطلب دختران عقد کرده در مدارس کلاله به قلم آقای محمد مهدی ارازیان خبرنگار اترک را بخوانید .

مدیر مسئول محترم روزنامه (سایت)  اترک

سلام علیکم

پنج شنبه گذشته و در تاریخ 5/11/91 ذیل مطلب "دختران عقد کرده در مدارس کلاله" به قلم آقای محمد مهدی ، مطلبی خلاف واقعی مطرح شده است که احساس می شود برای روشن شدن اذهان عمومی نیاز به پاسخ دارد ، به همین دلیل دستور فرمایید جوابیه ذیل بنا بر قانون مطبوعات عینا در  آولین روز بارگذاری سایت  نوشته شود .

1-به نا بر ماده 53آیین نامه اجرایی مدارس آموزش و پرورش دختران دانش آموزان ازدواج کرده م یتوانند به یکی از روشهای زیر ادامه تحصیل دهند :

1-طبق مقررات در امتحانات متفرقه شرکت نمایند .

2-طبق مقررات در مدارس بزرگسالان تحصیل نمایند .

3-در صورت داشتن شرایط سنی در مدارس روزانه ثبت نام نمایند و بدون حضور در کلاس ، مانند سایرین در امتحانات شرکت نمایند .

4-با رعایت سادگی کامل و خودداری از ابراز مسائل ازدواج با دیگر دانش آموزان ، مانند سایرین در مدارس روزانه به تحصیل ادامه دهند .

با توجه به بند 4 آیین نامه ، آنچه در آن سایت مطرح شده خلاف واقع بوده است .

2-برای سایتی که داعیه دار اشاعه فرهنگ و اطلاع رسانی دقیق دارد بدور از شان است که مطالبی را تنها بر اساس شایعات و مستندات موهوم منتشر سازد . بهتر بود قبل از انتشار این خبر نادرست ، آنهم به گونه ای که باعث اشاعه دلنگرانی در بین خانواده های محصلین شود با مسئولین آموزش و پرورش شهرستان درباره صحت و سقم خبر مشورت می گرفت .

3-به نظر میرسد طرح اغواکننده ای که در ذیل خبر چاپ شده مفسده ی بیشتری نسبت به خبر کذبی که منتشر شده دارد

4-در شرایطی که متاسفانه مفاسد اخلاقی جوانان و نوجوانان ما را تهدید می کند و یکی از راههای جلوگیری از آن ازدواج است آموزش و پرورش در اقدامی کارشناسی شده مانع ممانعت تحصیل را از پیش پای دختران برداشته تا خانواده ها از این عامل نگرانی به خود راه ندهند .

5-در پایان اعلام می دارد که آموزش و پرورش شهرستان کلاله حق پیگیری را در مراجع قضایی برای خود محفوظ می داند.

مطالب مندرج عینا نامه ارسالی اداره آموزش و پرورش کلاله بود که در سایت قرار داده شد .

جامی مدیر مسئول اترک