uran

يک مقام عالي رتبه سوريه مي‌گويد، اسرائيل در حملات هوايي اخير خود به مرکز تحقيقاتي جمرايا در حومه دمشق، از اورانيوم ضعيف شده استفاده کرده است.

به گزارش اترک به نقل از پرس تی وی :يک مقام عالي رتبه سوريه مي‌گويد، اسرائيل در حملات هوايي اخير خود به مرکز تحقيقاتي جمرايا در حومه دمشق، از اورانيوم ضعيف شده استفاده کرده است.
اين مقام که يک شنبه صبح (۱۵ ارديبهشت، ۵ مي) در نزديکي محل حمله بود، به شبکه راشا تودي گفت، رژيم اسرائيل در جريان حمله هوايي «از نوع جديدي از تسليحات» استفاده کرد.

اين مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود «در زمان وقوع انفجار، گويي يک زمين لرزه رخ داد.»

وي گفت: «قارچ طلايي بزرگي از آتش ظاهر شد. اين نشان مي‌دهد که اسرائيل از اورانيوم ضعيف شده استفاده کرده است.»

اين مقام سوريه افزود: «چندين کارخانه و ساختمان غيرنظامي ويران شدند. هدف صرفا يک انبار سلاح معمولي بود. اين بمباران يک ضرب الاجل براي ماست.»

وي همچنين ادعاي منابع اطلاعاتي غرب مبني بر هدف قرار گرفتن روند انتقال تسليحات از جنبش مقاومت حزب الله به سوريه را رد کرد.

مرکز تحقيقاتي جمرايا در ماه ژانويه نيز هدف حملات هوايي رژيم اسرائيل قرار گرفت.

حمله روز يک شنبه مدت کوتاهي بعد از اين صورت پذيرفت که رژيم تل آويو روز جمعه تاييد کرد که جنگنده‌هاي اين رژيم به يک هدف ديگر در سوريه حمله کرده‌اند.

باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا روز شنبه گفت، رژيم اسرائيل حق حمله هوايي به سوريه را دارد.

وزارت خارجه سوريه با ارسال نامه‌هايي به سازمان ملل و شوراي امنيت اين سازمان، اعلام کرد تجاوز اسرائيل نشان مي‌دهد که بين تل آويو و گروه‌هاي تروريستي حاضر در سوريه از جمله گروه جبهه النصره که وابسته به القاعده است، ارتباط وجود دارد.

در عين حال، کشورهاي ضد سوريه از حمله ترکيه و چندين کشور عربي در منطقه، در قبال اقدامات تجاوزکارانه تل آويو عليه سوريه سکوت اختيار کرده‌اند