fagatakhbar1

علی اکبر هاشمی رفسنجانی در خصوص دیدن برنامه های ماهواره، ضمن تایید داشتن ماهواره در خانه ی خود گفت: بیشتر اخبار را می‌بینم. حداقل یک بخش را در شبانه‌روز می‌بینم که می‌خواهم بفهمم آنها چه می‌گویند.

به گزارش راه اترک، علی اکبر هاشمی رفسنجانی در گفتگویی که روزنامه آرمان با وی ترتیب داده بود، مطالبی را بیان کرد که برخی از آن مطالب خلاف نص صریح قانون و دستور به انجام عمل غیر قانونی است.

وی در خصوص مسافرتهای استانی رئیس جمهور در آستانه انتخابات گفت: «مساله‌ای که اخیرا آقای روحانی جدی‌تر به آن می‌پردازد، در مسافرت‌هایی که می‌روند، یکی از ملاقات‌هایشان باید با حامیانش باشد که در انتخابات و بعد از انتخابات حمایتش ‌کنند.»

این در حالی است که طبق قانون رئیس جمهور نباید و نمی تواند در زمان ریاست جمهوری به امور انتخاباتی و تبلیغاتی بپردازد و به خصوص تبلیغات زودهنگام که برای همه ممنوع است و تخلف انتخاباتی محسوب می شود!

اما رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این گفتگوی خبری لزوم انجام کاری را از رئیس جمهور می خواهند که مخالف قانون انتخابات است.

در هر حال این امر رئیس جمهور که طبق گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر اراک روحانی اولین استارت آن خورده شد، از دو منظر قابل بررسی است.

رئیس جمهور در سفرهای استانی آیا در حال ماموریت هستند و طبق قانون خدمات کشوری بابت این ماموریت حقوق دریافت می کنند ؟
آیا در این سفرها بیت المال صرف می شود یا هزینه شخصی؟
اگر هزینه شخصی است و رئیس جمهور با هزینه شخصی می رودند و هزین هم می کنند باز هم زمان ماموریت ایشان یک زمان از زمان کاری ایشان است!

آیا این خلاف رویه قانونی نیست؟ آیا جزو تخلفات انتخاباتی نیست؟
آقای رئیس مجمع تشخیص مصلحت شما که به رئیس جمهور پیشنهاد می دهدید در سفرهای استانی خودشان حتما با حامیانشان دیدار داشته باشند برای رای آوری، آیا فکر نمی کنید این کار با قانون مخالفت داشته باشد؟

رئیس جمهور متاسفانه در سفر اراکشان طبق گفته شما عمل کرده اند و یک تخلف بزرگ انتخاباتی را انجام داده اند .

مردم امیدشان از دولت تدبیر و امید ، رعایت عدالت و انجام مر قانون بوده که متاسفانه کمترین چیزی که مشاهده شده همین امر بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص یک قانون دیگر در کشور یک قانون رسمی هم هست ، خود را مبری دانسته و انجام خلاف این قانون را باافتخار تایید می کنند!!
وی در جای دیگری از گفتگوی خود وقتی خبرنگار از وی در خصوص داشتن ماهواره می پرسد، با اشاره به حضرت امام راحل (ره) می گوید:« بله، بیشتر اخبار را می‌بینم. حداقل یک بخش را در شبانه‌روز می‌بینم که می‌خواهم بفهمم آنها چه می‌گویند و دنبال چه موضوعاتی هستند. از مسائلی که مطمئن هستم به خاطر دارم؛ امام(ره) هم رادیویی داشتند و همه خبرهای یک شبکه خبری خاص را می‌شنیدند. وقت اخبار این شبکه خارجی به هیچ کس وقت ملاقات نمی‌دادند. چون می‌خواستند اخبار را بشنوند.»

سوال: آقای رئیس مجم، شما به عنوان یک روحانی که لباس پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم را پوشیده اید، رعایت نکردن قانون را با افتخار اعلام می کنید و برای این رعایت نکردن قانون ، توجیه هم می آورید و برای تایید به حضرت امام (ره) استناد می کنید!

آیا منع داشتن ماهواره در قانون برداشته شده است؟ اگر برداشته شده پس چرا اعلام نمی کنند؟ اگر برداشته نشده است، حتی اگر همه رعایت هم نکنند، یک روحانی و یک عالم دینی باید رعایت کند! تا شاید الگوهای درست جامعه باقی بماند و هی مدام برخی افراد مغرض نگویند: واعظان چون به خلوت می روند، آن کار دیگر می کنند!!!