trorist

بودن در ابوغریب ، گوانتانامو و ... اصلی ترین ویژگی فرماندهان گروههای تروریستی در سوریه می باشد.

به گزارش اترک : وقتی به حرکات وحشیانه ی گروههای تروریستی در سوریه نگاه می کنید باورتان نمی شود که اینهمه بی رحمی را این افراد از کجا و در طی چه دوره های آموزشی فرا گرفته اند ؟

اما وقتی به سابقه ی این افراد نگاه می کنید ، خیلی از این افراد سابقه ی زندانی شدن در زندانهایی همچون ابوغریب ، گوانتانامو و حتی زندانهای مخفی آمریکا در اروپا را داشته اند .

به راستی این افراد در زندان چه می کردند و چگونه بعد از آزادی از زندان به این موجودات وحشی تبدیل شده اند ؟

شاید سه سال زندانی شدن در زندانهایی با ماموران شکنجه گر صهیونیستی به واقع می تواند انسانی را به حیوانی وحشی مبدل نماید.

به این سابقه از برخی از سران و فرماندهان گروههای تروریستی اشاره می شود :‌

حاجی بکر

از افسران سابق ارتش عراق و متهم به مدیریت توسعه سلاح بود. بعداً توسط آمریکایی‌ها زندانی شد و پس از آزادی‌اش به القاعده پیوست. بکر طبق گزارش‌ها تا زمان مرگش یکی از قوی‌ترین فرماندهان داعش در سوریه بود. نام اصلی وی سمیر عبدالمحمد الخلیفاوی بود.

ابو احمد البیلاوی

وی یکی از چهار عضو شورای نظامی داعش بود. وی در ژانویه 2006 در مرکز زندان نظامی آمریکا زندان شد و سپس در استان الانبار کشته شد. نام اصلی وی، عدنان اسماعیل نجم بود.

ابو ایمان العراقی

العراقی یکی از رهبران اصلی گروه داعش و از اعضای شورای نظامی این گروه است. وی پیشتر سرگرد سازمان اطلاعاتی نیروی هوائی ارتش صدام حسین بوده است. در سال 2007 به مدت سه سال زندان شد. پس از آزادی راهی سوریه شد و اکنون فرمانده جنگ‌طلبان داعش در شهرهای عدلب، حلب و کوههای لاذقیه است.

ج.م نویسنده ی مهمان اترک