bord bord

اگر در برنامه ها پیروز شدیم ، بردیم و اگر پیروز نشدیم با استفاده از ترفند ، فریب و مظلوم نمایی به پیروزی می رسیم.

به نوشته ی اترک : آنچه از انتخابات 76 به بعد توسط به اصطلاح اصلاح طلبان در کشور پیاده شده ، ترفند برد برد بوده که به شکل زیر پیاده شده است :

این به اصطلاح اصلاح طلبان ، در صورت موفقیت در اجرای برنامه های خود ،‌حتی اگر این برنامه ها توسط دیگران آغاز شده باشد و آنها فقط مسئول افتتاح آن باشند ، با مصادره ی کامل آن طرح به نام خود ، خود را برنده ی برنامه می شمارند و در صورتی که بازنده ی طرح شوند نیز با استفاده از ترفند فریب و مظلوم نمایی ، مسئولیت عدم موفقیت را به گردن دیگران انداخته و خود و گروه خود را پاک ترین افراد بر می شمرند.

در برنامه ی ثبت نام دوباره ی یارانه ها همین برنامه اجرا شد یعنی در صورتی که با تبلیغات گسترده ای که دولت در خصوص انصراف از یارانه ها برای مردم انجام داد ،‌ فقط تعداد کمی از دریافت یارانه ها انصراف دادند .

بعد از شکست برنامه ی آنها ،‌این افراد به جای پذیرش اشتباه ، با مظلوم نمایی و ترفند علت این امر را به گردن دولت قبل انداخته و آنها را مسبب این اتفاق برشمردند.

هم اکنون برگشت پولهای بلوکه شده ی کشور در کشورهای دیگر یکی از همین برنامه ها می باشد.طبق برخی از نقل قولها هنوز این پولها به طور کامل به کشور برنگشته است و شاید یکی از دلایل عصبانیت رئیس جمهوری در سخنرانی در بین سفرا هم همین امر بوده است.

حالا نیز در بیشتر سخنرانی ها دلایل این امر را به گردن دولت قبلی انداخته و خود را پاک پاک بر می شمرند.

اگر دولت قبلی نبود و دولت همسو با آنها سر کار بود به احتمال زیاد این برنامه به گردن دولتهای قبلی و یا ... انداخته می شد.

ر.ج نویسنده ی اترک